Annons

"Bildsekvens"

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick ett önskemål om jag kunde sätta ihop en serie bilder (t.ex på en person som springer från vänster till höger) till en enda bild, men vet inte hur man gör det på ett någorlunda smidigt sätt. Kan man göra det i LR eller är det en grej för Photoshop?
Tacksam för svar (om ni förstod frågan)
 
Jag fick ett önskemål om jag kunde sätta ihop en serie bilder (t.ex på en person som springer från vänster till höger) till en enda bild, men vet inte hur man gör det på ett någorlunda smidigt sätt. Kan man göra det i LR eller är det en grej för Photoshop?
Tacksam för svar (om ni förstod frågan)

Det är något för Photoshop.

1. Lägg alla bilderna ovanpå varandra i olika lager.
2. Lägg till en svart lagermask för varje bild.
3. Måla med vit färg i lagermasken, över det du vill visa från respektive lager.
4. Klart :)
 
OM jag kommer ihåg rätt så finns det ett sätt även om man inte har Photoshop eller Gimp(Jag tror att Gimp funkar).
Jag har för mig att Google har en bildfunktion för det här eller var det GoPro? Jag vet inte var men det är det kanske ngn annan som vet.

Funktionen skall bestå i att man laddar upp en serie bilder och så kommer du att få en bild med samma bakgrund men det som rör sig kommer att finnas flera ggr i bilden fast i olika positioner.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.