Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildredigerins laptop ~15000 Mac/pc?

Produkter
(logga in för att koppla)

Spuute

Medlem
Jag ska köpa mig en ny laptop då min dotter slet tag i strömsladden på min ASUS G53SX så pinnen innei strömuttaget på datorn gick av.
Jag vet inte om jag orkar skicka in den för att betala en reparation för det gick inte på garantin sa dom när jag pratade med dom.

Just nu har jag kikat på en begagnad Macbook PRO 17" early 2011 Specs:

I7 quad core 2,2ghz
8gb ram
120gb ssd + 750gb 5400rpm
radeon minns ej modell men 1gb ddr5

för 14.000

Eller ska man istället leta efter någon gaming laptop med bättre prestanda?
Var lite trött på G53an då jag tycker den är brutalt ful, stor och klumpig

Har en budget på 15000 och vill ha något som flytar på med stora filer och har en hyfsad skärm.
Har ingen och kommer inte skaffa någon stationär dator kan tilläggas :)
 
Själ köpte jag nyligen en

ASUS UX32VD 13,3" med IPS-skärm, Full HD, I7-CPU, 500GB-disk(som jag bytt ut) + 24GB-SSD
http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_UX32VD/

Dessutom köpte jag en SAMSUNG 840 SSD 256GB + 8GB-RAM. (24GB SSD och 2GB RAM är inbyggt i datorn)

Alltihop gick på lite drygt 12.000:-. datorn i sig gick på 9990:- hos lokal datorhandlare i Gävle men jag vet att även MediaMarkt har (haft) den till det priset.

Hemma har jag en 24" IPS-skärm för editering men ASUS'en funkar utmärkt att ha med sig ute på fotouppdrag och med SSD så är den strömsnål och okänslig för att flyttas.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.