Annons

Bildpriser

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
När jag letade efter nåt helt annat sprang jag på den här siten. Här kan man köpa royaltyfria bilder 99 euro för en lågupplöst o upp till 300 euro för en högupplöst
http://www.imagesource.com/search/image.asp?id=13607

Man kan också köpa hela samlingar av bilder. Riktigt intressant blev det när jag hittade priserna för mer exklusiv rätt att använda bilderna.

Den här nakenhunden,http://www.imagesource.com/search/image.asp?id=106501 kostar t ex 3500 euro för TRE månader i Europa... ett år, worldwide, kostar den 15950 Euro!!

Ibland diskuteras det ju vad en bild är "värd" (speciellt när den redan är stulen). Hade den där bilden legat för kritik på fotosidan hade nog fler än en tyckt att kopplet stör en del...

o skulle jag behöva en sån jycke på bild blir det billigare att köpa hunden. Plåta den o göra varmko... näää ge bort den till nån behövande unge...

Senast ändrad:
inte för att jag vet nånting om vad bilder brukar kosta osv. men för 16000 euro skulle man kunna köpa sig en hel fotoutrustning och en bunt hundar!

jo, jag tyckte sammalika... jämför man med vad arkivbilder kostar i våra diskussioner så är skillnaden stor, men här handlar det väl om att exklusiviteten kostar. Då borde bilden å andra sidan vara något mer unik än en hund rätt uppochner... men det kanske är en kändishund...

Det var det dummaste jag sett på länge... och kass bild också :) haha, om de lyckas sälja bilden till det priset är det ett slutgiltigt bevis för att det finns människor som är straffbart korkade ;-) hahaha
MVH, Niclas

Tror att det finns en massa övertro på vad den egna bilden är värd.Fick 850:- av Kulturrådet för en bild som jag mailade dom. Den skulle vara med i en ungdomskatalog över 25000 ex. Tyckte det var bra betalt. Dagspressen ligger ungeför på samma taxa om du säljer en bild till dom.

Senast ändrad:
Det beror förstås på vad det är för typ av bild, men en ren "arkivbild" ger nog inte så mycket mer, det är därför jag blev mäkta förvånad över priserna på Image Source bilder. Jag hittade dem när jag letade efter en pryl på Matton, som marknadsför IS i Sverige...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar