Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildpoler

Produkter
(logga in för att koppla)

Honda

Aktiv medlem
Jag har varit aktiv inom föreningslivet i 35 år och fått lära mig att ingen verksamhet kan fungera bra
och till allas belåtenhet om man inte tar till vara allas intressen.
Efter att ha följt alla inlägg i den här tråden blir jag ganska konfunderad över att inte tanken på ett medlemsstopp har diskuterats. Jag anser att många problem i den här diskussionen kunde ha haft en annan inriktning med ett hanterbart medlemstal ”tak” och en hårdare gränsdragning av portalerna med bibehållna intervaller i tre steg.
Dra gärna paraleller med alla sektioner som finns i en idrottsförening, ungdomssektionen, juniorer, damer, herrar, (ELIT)
Hur skulle det se ut och fungera om man blandade de här verksamheterna? Och om det inte fanns värdar eller ledare för varje sektion.
Jag tror inte det gagnar fotosidan att lägga ned portalen hård kritik (elit) eftersom det bidrar till att många duktiga fotografer kommer att krokna och ledsna på den ”allmänna portalen” där dom försvinner i bildflödet och jag tror att nya medlemmar/blivand fotografer kommer att sakna en portal dit man kan gå och se eller höra dom stora grabbarna/tjejernas konstruktiva kritik för den finns trotts allt där.
Som betalande medlem förväntar jag mig naturligtvis att bli betraktad som seriös och formbar i alla
avseenden och tycker faktiskt att betalande medlemmar ska ha dom förmåner som stod till buds och fanns inskrivna tidigare och att man införde att icke betalande medlemmar inte får tillträde med att lägga bilder eller kommentarer i en ”hårdkritikpool” förutom att titta och lära.
Jag inbillar mig att den som pytsar in 500 pix i årsavgift på fotosidan ämnar satsa på sitt fotande
och lära sig ta och ge kritik samtidigt som man ska vara självkritisk innan man laddar upp sina alster.
Exempel: En golfare som lägger 3500 i årsavgift har nog också för avsikt att utvecklas inom gränserna för de handicapsystem som tillämpas och där han befinner sig på skalan och han accepterar nog det faktum att han inte plattsar för tillfället i eliten, men att han kan arbeta sig uppåt.
Fotosidan bedrivs som AB tror jag? Och som aktiebolag bör man väl i första hand ta till vara på ingågna avtal med betalande medlemmar och där tycker jag att tillgången till en hårdkritik-portal hörde hemma, likväl som frekvensen av antal tidigare uppladdningar hörde hemma, men förmodligen på grund av omständigheter som överanslutning till sajten uppstog problem som föranledde nuvarande restrektioner.
Ps, hittade inte något inslag i tråden med jämförelser på upplägg från andra fotosajter?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar