kjellepelle
Aktiv medlem
Jag installerade I helgen FB-appen (Android-versionen) på min läsplatta. När jag tittar på bilder som jag lagt in på FB via appen så är de mindre bra/skarpa än om man tittar på bilderna I en PC. Jag trodde först att det berodde på att läsplattan har högre upplösningen än en PC-skärm, men efter några tester igår kan jag utesluta att detta är orsaken.
Ännu konstigare blev det när jag loggade in på FB via en web-läsare på plattan och då visas bilderna I lika hög kvalitet som via en web-läsare på en PC. Skillnaden måste alltså vara hur Appen respektive web-läsaren presenterar bilderna på skärmen.
Nu till mina frågor:
Någon som noterat liknande problem?
Är det någon inställning I appen som ska göras för att optimera bildvisningen?
Finns det något sätt att optimera bilderna så att de visas "lika bra" bade I appen och I web-läsaren?
Ännu konstigare blev det när jag loggade in på FB via en web-läsare på plattan och då visas bilderna I lika hög kvalitet som via en web-läsare på en PC. Skillnaden måste alltså vara hur Appen respektive web-läsaren presenterar bilderna på skärmen.
Nu till mina frågor:
Någon som noterat liknande problem?
Är det någon inställning I appen som ska göras för att optimera bildvisningen?
Finns det något sätt att optimera bilderna så att de visas "lika bra" bade I appen och I web-läsaren?