Annons

Bildkvalitet i A4 1d markII / 1ds mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

Classic

Aktiv medlem
Eviga frågan när det gäller bildkvalitet.
Ska byta upp mig till ett 1d-hus.

Jag tittar på bilderna i datorn , gör fotoböcker och någongång blir det en A4 förstoring att hänga på väggen.

Det jag funderar på är om ett Ds-hus har så mycket bättre bildkvalitet än ett D-hus så man märker någon skilland på en förstoring upp till A4-foto ?

Anledningen till att jag inte tar ett Ds-hus för att vara på den säkra sidan är att jag gärna vill ha snabb seritagning som 1D mark II har.
Är skillnaden marginell i bildkvaliten med tanke på hur jag visar bilderna är 1D mark II given , men har 1Ds mark II hästlängder bättre bildkvalitet får snabba bildserier stå tillbaka

Tacksam för synpunkter och erfarenheter.

Ha d gott :eek:)

Från the-digital-picture.com

"The Canon EOS 1Ds Mark II's overall design, features (fully loaded including E-TTL II), functions, build quality, image quality (not resolution of course) ... are nearly identical to the Canon EOS 1D Mark II."

För det behövs knappast en så "grym" kamera. En "vanlig" systemkamera på 10 MPx utskrivet i 240 dpi (det talet högre har ögat svårt att särskilja pixlarna åt) blir 30*40 cm.
Det som du nog ska tänka på är att en bra bild blir oftast bättre med bildbehanling och där ser man skillnaden!

/Rommél

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar