Annons

Bildernas utrymme vid visning

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Är det fler än jag som tycker att utrymmet kring bilderna är alldeles för trångt när man tittar på dem? Detta gäller alltså de bilder som inte går att förstora, då den förstorade bilden ju blir helt ensam på bilden, vilket är önskvärt.
Jag tycker att man borde kunna klicka även på de bilder som inte går att förstora, så att man slipper se dem inklämda mellan massa text och skit, för det stör verkligen intrycket. Att de sen dessutom inte är centrerade utan ligger längst ute till vänster i skärm är ingen höjdare.

Alltså; det vore önskvärt att kunna visa ALLA bilder helt ensamma, utan störande element runtom. Som det är nu förstörs ibland intrycket av placering och "skräp" runtom.

Det är ju lätt fixat, men då vill jag inte ha länktexten "Förstora" - för att inte luras. Förslag på länktext? "Se ensam"... ?

Centrera bilder tror jag inte blir snyggt när man ligger och bläddrar, har för mig vi har testat. Bilden kommer hoppa hit och dit från sida till sida.

clindh skrev:
Det är ju lätt fixat, men då vill jag inte ha länktexten "Förstora" - för att inte luras. Förslag på länktext? "Se ensam"... ?
"Visa endast bilden" eller "visa i eget fönster" eller nåt sånt kanske? Eller så skiter man i att lägga en länk, utan gör bilden klickbar bara. Det spelar väl ingen större roll om den blir större eller inte när den ploppar upp i ett nytt fönster, det märker ju betraktaren själv:)

Centrera bilder tror jag inte blir snyggt när man ligger och bläddrar, har för mig vi har testat. Bilden kommer hoppa hit och dit från sida till sida.
Nej, det är nog sant. Det skulle dessutom inte behövas om man kan titta på bilden i ett nytt fönster.

*bump*

Hallååå? ;-)

Jag förstår att ni inte har tid med alla ändringar, men om denna nu var uttryckligen "lätt fixat" att utföra, så. Jag kanske är ensam om att tycka detta, hehe.

Jag föreslår att man, oavsett bildens riktiga format, får upp den på en egen sida om man klickar på själva bilden. Egentligen behövs nog inte ens en text med "visa fullt format" eller liknande, då de flesta ändå troligtvis bara klickar direkt på bilden, inte på den lilla texten där nere.

/Tjatmoster.

Plugga till dina tentor du Martin, och låt snickaren prioritera själv, eller är du så lyckligt lottad att du kan vara ledig över påsk ;?-)

Skämt åsido, det har kommit många bra förslag på förändringar hittills i år, och de flesta verkar ha fått accept hos bossarna. Nu vet jag inte hur Christers vardag ser ut, men har man drivit siten så här långt så tror jag inte att man ligger på rygg och bara raderar i todo-listan.
Jag tycker det är anmärkningsvärt få buggar på FS, och det tror jag enbart beror på noggranna -och tidsödande- tester innan nya finesser släpps fram till oss. Att sticka in "enkla" ändringar brukar störa arbetsflödet, speciellt då det visar sig att det inte var så enkelt.

Jag vill ge en eloge till en stabil site och ser i godan ro fram emot fler förbättringar.

Hur min vardag ser ut? Jo tack, jag har ett heltidsarbete och fixar med Fotosidan på fritiden. Diverse saker inför mässan, primärt jobbet med mosaiken, har fått gå före efter semestern (det var då jag svarade här tidigare).

Nåväl tjatmoster, nu har du fått din efterlängtad "visa enskild"-länk :) Klick på bilden leder alltid till att den visas i max uppladdad upplösning.

clindh skrev:
Nåväl tjatmoster, nu har du fått din efterlängtad "visa enskild"-länk :) Klick på bilden leder alltid till att den visas i max uppladdad upplösning.
¨
Vad trevligt! :) Det tackar vi för. Hoppas fler än jag ser fördelen bara, hehe.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto