Annons

Bilder visas inte i Firefox

Produkter
(logga in för att koppla)

aasaboe

Aktiv medlem
Plötsligt kan jag inte titta på bilder här på Fotosidan med Firefox. Med Internet Explorer går det fint.

Om jag med Firefox 27.0 går in på Bilder eller någons profil, inklusive min egen, och klickar på en tumnagel för att se större, visas inte bilden, en sida kommer upp med vitt där bilden skulle visas.. Om jag högerklickar och väljer Visa sidinfo - Media, så finns bilden där och visas i firefox-rutan men inte på sidan.

Jag har Adblock Plus och No Script, med Tillåt allt för FS. Allt funkade normalt i går kväll, detta kom i dag. Jag har kollat igenom inställningar i FF men hittar ingenting som verkar "skyldigt".

Fler med problem, eller har jag kommit åt någonting utan att märka det?
 
Öppnade Fx nyss och gick in i din profil. Bilderna syns i listan, på sidan för bilden och i förstoringsläget.
 
Tack! Då har jag antagligen lyckats fixa någonting omedvetet i inställningarna. Blir till att leta vid tillfälle.
 
Alltså va...???

Jag gick igenom allt jag kunde tänka mig i FF, hittade ingenting. Stängde FF och startade igen, samma sak. Nästa grepp var naturligtvis datoromstart, men det får vara till i morgon tänkte jag eftersom jag skulle låta den stå på över natten och fortsätta ladda upp backup till Livedrive. Så när sängen ropade stängde jag bara ned FF och kojade.

Nu på morgonen skulle jag fortsätta kollen, startade Firefox, OCH ALLT ÄR SOM VANLIGT! All bildvisning funkar!

Datorvättarna igen, så klart. Dom som finns i alla datorer och ställer till det där strulet som ingen kan förklara.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.