Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på norska kronprinsfamiljen

Produkter
(logga in för att koppla)
Den familjebild jag tycker fungerar bäst är denna av Guri Dahl för den löser det knepiga faktumet att kronprinsessan hade ett barn tidigare, genom att han placeras till höger och får hålla i sin halvsyster som även beskyddas av föräldrana i en tät homogen formering till kunglig familj. Alla är med i den lyckliga familjen och inga tår blir trampande.

Det är ju långt från samma klass som vad Svenska kungafamiljen har på många bilder. Tänk deras bröllopsfoto av Lennart Nilsson. Gud så vackert det är!

Okej, till saken då..
Flera bilder är suddiga, andra bilden ser inte bara suddig ut på min skärm. Jag funderade på om det var en skadad pixel vid hennes mun men det kanske inte är så..

Någon (den med bebisen över axeln bl a) hade kunnat bli riktigt bra med annan beskärning, men som de är nu får ingen mer än betyg tre på en skala 1-5. Flera får lägre ändå.

Jag tycker bilderna är rent oproffsiga mot vad man man förväntar sig se med en sån familj som motiv.

RolandM skrev:
Tror de har missat att skärpa upp bilden, när de konverterade bilden till bild på nätplatsen.
Jo det är ju möjligt, men jä***gt klantigt. Hennes ben är faktiskt kantiga av pixlar när man kollade närmare också.

Det jag tycker brister mest i övrigt (iaf på de med bara bebisen synlig) är kompositionen. Jag förstår faktiskt inte placeringen av bebisen på någon av dem.

Nu har jag varit tillräckligt kritisk. Nån annan?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar