Annons

Bilder på gravid kvinna

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har blivit ombedd att göra bilder på en gravid kvinna. Har ni bilder som ni gjort som jag kan få idéer från. Ni kan väl isåfall länka dom, eller klippa in dom här.

Har ni tips och idéer utan bilder?

Magförstorare

Jag har ett helt album fullt här hemma men de flesta är rätt traditionella och jag kan inte ladda upp alla. Här är en lite roligare kanske

Bilagor

• bw_0013_12_400.jpg
    bw_0013_12_400.jpg
    18.9 KB · Visningar: 810
Traditionell bild men jag tyckte den blev ganska bra ljussatt (trådlös blixt snett bakifrån studsande mot en vägg till vänster utanför bild)...

Bilagor

• bebis på väg x400.jpg
    bebis på väg x400.jpg
    39.5 KB · Visningar: 696
Tyvärr har jag ingen bild som jag kan visa men prova fotogragera damen naken från sidan sen gör du en större försoring på den bilden sen hängher du upp den och gör ett ny fotograferande av en lycklig mamma som håller sitt barn med den andra tavlan i bakgrunden.

Eller klipp och klistra i Photoshop

2 fotograferingar mer cash :)

Jag vet att det funnits en tråd tidigare om detta, något om "att fota gravida magar" eller liknande. Jag tipsade då om fotografen Anne Geddes (gjort en massa böcker mm, men hon har en hemsida också med lite bilder - kan dock inte länka för jag vet inte hur man gör...)
Ett annat tips är att bläddra lite i några gravidtidningar/böcker för uppslag.

Av egen erfarenhet vet jag att en manlig fotograf kan se vissa positioner/situationer som väldigt komiska och typiska, men som gravid kvinna (beroende på HUR gravid man är, själv gick jag upp 35 kg med min son.....) är man mer känslig.... Man vill vara "gravid och vacker", inte "gravid, fet och rolig".....*ler* //Liza

Hustomten skrev:
Tack! Jag kan länka

Du klickar på "http://"-knappen ovanför där du skriver

Var mer konkret en så...skriv ut ett helt exempel...(är fullständig datoridiot).
Det du länkade till var inte hennes hemsida som jag syftade på, men det kanske är samma bilder där - kollade aldrig. //Liza

Hahahaha, mer konkret än så kan man nog inte bli...TACK!

PS: Hann du se att jag svarade dig i "Fritt forum" också?? Det här börjar bli som Följa John eller Katt & Råtta...*ler* //Liza

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar