Annons

Bilder på glas skiva

Produkter
(logga in för att koppla)

j_effots

Ny medlem
Jag jobbar med ett litet fotoprojekt med norrskensbilder.Jag skulle behøva printa bilderna på glas-skiva (alt. annat transperant material). Bilderna måste kunna slæppa igenom ljus bakifrån før att få en effekt av att norrskenet lyser.

Finns det någon som har erfarenhet av att printa transperanta bilder och førslag på vart man kan vænda sig.

Tack på førhand.

MVH:

Kristoffer Johansson

Jag jobbar med ett litet fotoprojekt med norrskensbilder.Jag skulle behøva printa bilderna på glas-skiva (alt. annat transperant material). Bilderna måste kunna slæppa igenom ljus bakifrån før att få en effekt av att norrskenet lyser.

Finns det någon som har erfarenhet av att printa transperanta bilder och førslag på vart man kan vænda sig.

Tack på førhand.

MVH:

Kristoffer Johansson

Låter som du ska printa på en transparent film som du lägger på en ljuslåda. Du kan kolla hur det ser ut på http://www.profiler.nu/utstallningsproduktion/utsmyckning/ Kollar du längst ner på den sidan, på Helena Byströms bilder så ser du hur det kan se ut.

Kolla med Crimson i Stockholm, tror dom gör utskrifter på speciell plastfilm för ljuslådor. Dom kan printa på plexiglas också, men jag vet inte om det är tänkt för belysning bakifrån.

Tack på førhand.

MVH:

Kristoffer Johansson

Du kan vända dig till www.printglas.se
Kan trycka det mesta på glas. Jag var och såg deras nya monster till printer, över 10 meter lång.
Det är faktiskt inte så dyrt som man skulle kunna tro.
Jag funderar på att trycka glastavlor o ha på väggen hemma....

/JP

Har en fundering på att trycka upp ett sjökort på härdat glas och göra ett glasbord av detta till vardagsrummet i stugan på landet.
Men har inte löst problemet att få tag på bild (sjökort) med bra kvalite och upplösning...
Tveksamt om sjöfartsverket lämnar ut sånt... alternativ, någon?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto