Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder ni tagit med Minolta samt Sonykameror.

Produkter
(logga in för att koppla)

mayro

Aktiv medlem
Satt och tittade i gamla album här. Och insåg att ,,,
"Attans vilka fina bilder min A700 har tagit"

Och ändå har jag klagat oftare på saker än uttalat glädjen kameran givit mig så ofta via sina bilder som mina ögon gillat...

Det var så länge sedan jag tittade tillbaks i gamla mapparna så jag glömt bort hur bra det såg ut faktiskt väldigt ofta trotts egna begränsningar samt utrustningens ev begränsningar..... Och därför tänkte jag att denna topic kunde vara skoj.. DVS en topic där vi visar bilder vi personligen tycker om mycket samt tagit med våra olika kameror från Minolta till Sony, samt dom olika modeller vi haft.. Ibland en nya kamera. ibland en gamal för länge sedan avyttrad kamera..

Så bilder samt info vilken kamera som används... Och helst även vilken glugg om ni minns det eller kan se det via exif eller så... kanske även lite bildinfo kan vara roligt från exif. Men huvudsaken är kamera. Allt kanske man inte minns..

Och jag börjar med den bild jag såg givetvis,, den som väckte tanken att göra denna topic för oss här..
Och hoppas ni är flera som kan tycka det är kul att delta med era bidrag.. Samt med kort info.. Däremot är det ingen diskutionstråd.... Så bilder är huvudämnet. Samt info om kameror vi använt osv..

Detta är från en spelning som vår dotter gjorde i Olofströms kyrka. Samt innan allt startar. Men folk redan börjat ankomma..

SONY
DSLR-A700
Exposure Time = 1/10"
F Number = F4.5
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 800
Light Source = Tungsten (incandescent light)
Focal Length = 24mm
Objektiv är Sigma 24-70 f2,8 macro.
 

Bilagor

  • DSC00600 kopiera.jpg
    DSC00600 kopiera.jpg
    21.3 KB · Visningar: 272
Denna är också en bild där min A700 briljerade med att ge mig i mina ögon sett en bild utöver min förmåga..

Tagen på en bilutställning hos "wollsjö Cruisers" 2009.
Make = SONY
Model = DSLR-A700
Exposure Time = 1/1000"
F Number = F7.1
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 200
Metering Mode = Pattern
Sigma 24-70 f2,8 macro
 

Bilagor

  • DSC00353.jpg
    DSC00353.jpg
    28.2 KB · Visningar: 228
Så kör vi en liten bild från min A300. Jisses.. Har upptäckt man har ju massor massor med bilder liggande bortglömda då man börjar titta..
Make = SONY
Model = DSLR-A300
Exposure Time = 1/5"
F Number = F4.5
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 1600
Minolta 24-105 (tror jag)...Annars 18-70 kitgluggen.
 

Bilagor

  • Linnea 080808  2.jpg
    Linnea 080808 2.jpg
    12.5 KB · Visningar: 167
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.