Annons

Bilder med K10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Laddade ner bid nr 6 uppifrån i hopp om den kanske är på lite högra ISO med får tyvärr inte upp någon exif med elements. Ser ju bra ut så långt!

lunma skrev:
Några bilder tagna med K10D finns här http://www.pentax.co.uk/_uk/photo/p...as&gruppe=digital slr&produkt=19095&id=bilder

Titta under produktbilderna

/Mats
Tittade lite på Batterigreppets konstruktion. Verkar vara rejält gjort med stabila kopplingar till huset, kanske äntligen ett grepp som sitter ordentligt monterat på huset. Bra också att de lyckats skapa ett smidigt grepp, inte lika klumpigt intryck o känsla som Nikon och Canons grepp. Bra gjort Pentax!

Re: Imponerande DA 70

Bofoto2 skrev:
Jag tittade på dom två bilderna på tjejen och blev imponerad av skärpan med DA 70. Den första nedbländad 1,5 steg och den andra 1 steg, vet ej hur dom har behandlats men dom är definitivt inte överskärpta.

Det sägs vara plåtade i RAW och koverterade till JPEG i kameran, förmodligen med "0" i skärpeinställning. Jag tycker färg, dynamik och upplösning ser bra ut. Inga konstigheter relaterade till sensorn eller bearbetningen i kameran vad jag kan se. Bara några hög-ISO bilder som fattas nu.

Rätt vågat att använda billig optik för några av bilderna och att plåta i motljus.

hmmm.... hur var det med det där med högre kontrastomfång och 22bit AD-konverter...ni som har skills nog att se, är det någon förbättring? Håret är ju utfrätt på bruden (översta bilden på japansidan), men är det mindre utfrätt än med andra gängse kameror?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar