Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder i tryck utan royalty...

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Jag har fått en förfrågan från Nynäshamns turistbyrå som gäller ett par av mina bilder. De vill ha dem i turistbroschyren som går i tryck nästa vecka. Broschyren kommer att delas ut gratis i diverse affärer, kiosker, båtar, samt på turistbyrån. De har inte råd att betala nåt (De står på gränsen till konkurs. Allt material till broschyren har dom fått gratis).
Jag får mitt namn med, fast inte i anslutning till bilderna.

Bilderna kommer för övrigt att göra reklam för min mors verksamhet.

Finns det nån anledning för mig att inte ge dom tillåtelse att använda mina bilder?

Nej det tycker inte jag, det är ju lite reklam för din mor och ditt namn syns ju. Se bara till så att dom inte använder bilderna på något annat sätt, åtminstonde inte utan att fråga dig.
Det är vad jag tycker.

Lycka till

Jörgen

Kräv att inte bara ditt namn finns med utan en hänvisning via webbsida, e-post eller telefon.

Om någon tycker om dina bilder kan det vara värt att de får tag på dig.

Marknadsför, marknadsför, marknadsför, marknadsför och marknadsför dig.

Senast ändrad:
Tack för era svar!

Ska se om jag kan få med min emailadress. Tyvär blir det svårt för folk att koppla ihop rätt bild med rätt person.

Lite "Good Will" skadar aldrig. Man ska inte vara allt för gneten och oresonlig. Se det som ett ypperligt tillfälle till gratis reklam, både för dig och din mor.

/Joakim

ANNONS