Annons

Bilder fran Japan, vad?

Produkter
(logga in för att koppla)

pgb

Ny medlem
Hej!

Aker hem till Sverige fran Tokyo, om en manad. Har tagit bilder bade har och dar, sa mina ideer ar inte sa bra langre. Oftast blir det nu att jag bara har kameran med mig och tar kort om jag ser natt intressant. Skulle dock vilja soka mina motiv mer.

Jag fragar darfor folk har i forumet, har ni nagra ideer pa vad jag borde ta kort pa i Tokyo under min sista manad? Vadret nu ar fuktigt som tok, ganska mycket regn, men snart blir det bara varmt som attans, fuktigt och soligt.

Tacksom for svar,
Gustav
 
Tokyo... umm jag ska dit snart och tänkte faktiskt ta en del bilder på det 'nya' tokyo med uteliggare etc... sen det ibland helt skumma modet bland tonåringarna. sen lite av det traditionella japan. Mycket vidvinkel hade det nog blivit om jag hade varit där nu.. =)

Meiji jingu
shibuya
shinjuku
roppongi


Fuji-san
Nikko, tempelområdet om du åker utanför stan

sen beror det ju helt på vad du e ute efter.. =)
 
Finns ju väldigt mycket att titta på för det är så annorlunda. Nackdelen är som med de flesta andra asiatiska städer är det ganska grått och trist.

Jag tittar på mina egna japanska bilder och konstaterar att de bilder som jag uppskattar mest är de från olika affärer, snygga uppställingar från varuhusen, mat i alla möjliga uppläggningar med olika färg och form. Bilder från typiska små krogarna och sushibarer är också kul.

Vad jag själv inte har lyckats komma till men har haft på önskelistan är fiskmarknaden. Den lär vara en hektisk plats med människor i ständig ström och med alla möjliga och omöjliga vattendjur.

Lycka till och ha det bra i Tokyo.

/Erland
 
Jag tycker det är roligt att se bilder från människors vardagsliv. "Sevärdheterna"finns ju redan på vykort.
Men just som Erland säger, varuhus, små marknader, arbetsplatser, skolor, hemma-hos, hotellrum, toaletter, småaffärer, fiskdisken, uteserveringar, torg, bussar, privata trädgårdar, trapphus.....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.