ANNONS
Annons

Bilder från Fotomässan på modellen?

Produkter
(logga in för att koppla)

billyskate

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag besökte fotomässan idag och såg att det var en del som fotade modellen som stod i en monter som demade ljus/blixtar. Kan inte ni som fotade lägga upp lite bilder? vore kul att se..

MVH Billy
 
Om någon tagit bilder på utställningen/tävlingen så skulle det vara roligt att se oxo. För oss som fick med en bild men bor lite får långt bort för att besöka mässan.

A
 
..har aldrig förstått det här med att springa runt med sin stora kamera bara för att man är på mässa. Vad är grejen? Bilder på nån modell i en monter lär ju inte bli särskilt unika. I köln var det massor av folk som sprang runt med hela sin fotoutrustning även långa telegluggar, hur orkar man? :)

Förövrigt är jag också intresserad av bild på utställningen, bor också lite för långt ifrån för att åka upp o kolla.
 
Du missförstod mig nog Ulf, bilden på uställningen var jag endast intresserad av för att se om min bild hann komma med. Fick in den lite sent nämligen. Klart man får ha med sig sin kamera, men det känns lite löjligt när somliga hänger på sig allt det har i utrustningsväg som för att visa alla andra hur dyr o fin utrustning man har.
 
starnut skrev:
Bilder på nån modell i en monter lär ju inte bli särskilt unika

Nej kanske inte men för de som inte tidigare plåtat i studioljus så kan det vara roligt att testa. Jag var på en 3 tim workshop med Janne Höglund och det var väldigt lärorikt eftersom jag aldrig plåtat med studioblixtar. Här kommer ett litet smakprov. kanske lägger upp fler sen.

/ magnus
 

Bilagor

  • 1ljuskurs.jpg
    1ljuskurs.jpg
    76.7 KB · Visningar: 1,248
Hittade faktiskt en annan "modell" på fotomässan.. ;)
(Har visat "modellen" i annan tråd)
 

Bilagor

  • smoliansky2f.jpg
    smoliansky2f.jpg
    56.8 KB · Visningar: 1,202
exakt , fast jag skulle vilja se bilder tagna på henne "seriöst" gärna han som stod i montern och pratade och fotade me en 5d(?).


MVH Billy
 
ah, okej... jag bara tog en bild när jag gick förbi... stod ingen annan och fotade där då, han kom väl senare när hon var färdig fixad. ;)
 
Montern som det plåtades i var foto.ifokus .
Det var värden för sajten, Robert Hammar, som hade fixat dit modellen mfl. Han finns på FS som R.Hammar tror jag.
Jag var inte på mässan i lördags men jag vet att Robert skulle ha en demonstration av modellfoto i montern.
 
Här är en utav "fotografens" bilder, han som fick förmånen och fotografera Sabina Mari. Sabina är på tillfälligt besök i Arboga Sverige och blir gärna fotograferad av fler fotografer, hon finns på www.sabinamari.com om du vill komma i kontakt med henne. Elin Wiklund var makeup artist.

Hälsningar

Robert Hammar
 

Bilagor

  • sabinamari.jpg
    sabinamari.jpg
    94.1 KB · Visningar: 465
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.