Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildbyråer.

Produkter
(logga in för att koppla)

metzger

Medlem
Hur gör man för att komma i kontakt med bildbyråer o försöka sälja sina bilder?!jag skulle vilja testa min lycka, men skulle behöva lite tips hur ja kan lyckas!
mvh/p1r

Första steget är att känna att du hittat en egen nisch. Och det får inte vara natur (sannolikt störst konkurrens).

Om du känner att du har några bilder du tycker håller måttet är det väl bara att kontakta bildbyråerna.

Om du måste sälja in en bild är det troligtvis fel på bilden -- den ska kunna sälja sig själv! :)

Tycker du att dina bilder är mycket bra och fått mycket bra kritik för dem så kan du nog ha en chans. Men det är MYCKET svårt att komma med i en bildbyrå.
Jag sökte till sheep bildbyrå, men jag fick vänta ett år till.

Mvh Markus Asp

Är du 13 år och redan fått komma med har du slagit de flesta med hästlängder!

mvh
Farfar (fyller 30 imorgon =P)

Jag jobbar på en bildbyrå som heter Norrlandia. Vi vill gärna ha nya, duktiga, flitiga fotografer. Tore (som är VD) vill se ett urval på minst 100 bilder. Läs mer på hemsidan (www.norrlandia.se) genom att klicka på Fotografer -> Nya fotografer.

hmm...jag är 15 och ja kontaktade sheep...Men dom sa att dom inte tog in folk under 18 år...:S Men hade jag vart 18 hade jag kommit in sa dom.

Microprincess skrev:
Tycker det är bra gjort om man lyckats komma med i en bildbyrå vid 13 års ålder. Säger bara "Go For It"

Tackar så mycket för det Madelene. Hoppas jag får något sålt om jag kommer med.

Mvh Markus Asp

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar