ANNONS
Annons

Bildbyrå NORGE;FINLAND;DANMARK

Produkter
(logga in för att koppla)

Livephoto

Aktiv medlem
Vilka är de största Bildbyråer i Norge,Finland och Danmark, är det någon som har bra typs.

Hälsningar
/Mujo

Samfoto är en stor Norsk.. där många av de (enligt mig) bästa Norska fotograferna är med.
Jag är inte med där,, surprise:)hehe... (pga att de helt enkelt inte tycker att jag skulle tillföra dem ngt med mina bilder) hmmmm...

www.samfoto.no

Mvh Niclas,

froderberg skrev:
Störst är nog isländska Nordic Photos

http://www.nordicphotos.com

För nyhetsbilder är Scanpix bra som jobbar i hela Skandinavien.

I nordicphotos ingår numer en massa bildbyråer..gorilla (finskt), samfoto (norskt), siluet (danskt) och svenska såsom IMS, mira, tiofoto mfl.
Är själv med i IMS och har känslan av att de har det aningen rörigt just nu efter att ha tagit in många fler byråer. De har säte i sthlm.

idovoodoo skrev:
I nordicphotos ingår numer en massa bildbyråer..gorilla (finskt), samfoto (norskt), siluet (danskt) och svenska såsom IMS, mira, tiofoto mfl.
Är själv med i IMS och har känslan av att de har det aningen rörigt just nu efter att ha tagit in många fler byråer.

Hej Ulrika!
Oj,, men ni medlemmar av olika byråer måste väl ha blivit informerade tycker jag. Ni är ju liksom alla "delägare" i helheten.. och när helheten ändras så ändras era "aktier" om du förstår min tanke?!?

Tycker det var rörigt redan nu när jag läste det du skrev, hehe:)!

Det reder sig nog,,

MVH Niclas,

Scanpix är störst i norden. Sammanslagningen med Pressens Bild nyligen såg till att de utan konkurens är störst. Scanpix finns i Norge, Danmark och Sverige. Lehtikuva är den största (och den enda) riktiga bildbyrån i Finland. Vidare finns också Polfoto i Danmark som numera är ganska små. Sen finns det också ett par mindre byråer som bara sysslar med sport. Digitalsport i Norge och Bildbyrån i Sverige.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar