Annons

Bildbredd i bloggen

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus.hoog

Medlem
Efter ett par års uppehåll tänker jag återuppta bloggandet här på FS. Under tiden har jag naturligtvis glömt allt - och kan inte heller finna den information jag söker, även om den förmodligen ligger på sajten…

Jag får inte bilderna, men väl texten, att fylla bloggens bredd. Jag kan inte heller ladda upp bilderna med mer än 450 pixlars bredd, alldeles oavsett hur stor bilden är från början. Vad gör jag för fel eller vad är det jag inte tänker på?

Du kan välja layout med 450 eller 640 pixlars bredd. Vi rekommenderar det senare. Du väljer tumnagel eller 450/640 pixlar när du placerar bilden i bloggen. Om du laddar upp bilden i större storlek än spaltbredden så kommer bilden att bli klickbar så att den visas större om man klickar på den.

Du kan välja layout med 450 eller 640 pixlars bredd. Vi rekommenderar det senare. Du väljer tumnagel eller 450/640 pixlar när du placerar bilden i bloggen. Om du laddar upp bilden i större storlek än spaltbredden så kommer bilden att bli klickbar så att den visas större om man klickar på den.

Tack för snabbt och vänligt svar. Då kommer tyvärr en följdfråga från mig: Var väljer jag layoutbredd? Under rubriken "blogginställningar" får jag bara upp "bred layout".

Det vet jag. Det har jag sett på sajten, så det vill jag också ha ;-)

Men, jag kan fortfarande inte ladda upp via bloggverktygets bilduppladdare till något bredare 450 px.

När du har laddat upp bilden, kan du välja mellan tumnagel och större, vill minnas att det är just 450 pixlar. Ett treja alternativ för större bild är gråmarkerat och kan inte väljas. Men det är inte där du bestämmer den slutliga storleken. Det gör du genom att kryssa för antingen tumnagel eller 450px, sedan går du upp i rutan och bockar för "Skapa automatiskt länk till större bild" och klickar sedan OK, då läggs bilden in där du har markören i ditt blogginlägg. Detta val ligger ganska långt ifrån bilden, så det är lätt att missa.

Ja, jag ser nu att jag inte var vaken nog att läsa rätt när jag svarade ;-) Hoppas att du får ett riktigt svar från FS strax.

Ja nu bör det vara fixat - och jag kör igång en process nu som konverterar alla bilder som finns i gamla blogginlägg (om nu orginalstorleken man laddade upp är >= 640 pixels dvs).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar