Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bild på bokskog önskas!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kee

Medlem
Hej

Jag var något av en hobbyfotograf för ett antal år sedan, men hobbyn är mer eller mindre lagd på den berömda hyllan helt och hållet. Vad jag däremot har plockat upp är måleriet. En inflyttningspresent i form av ett par tavlor, ledde till att jag nu fått min första beställning och jag hopas någon på detta forumet kan hjälpa mig.

Jag målar med olja och är verkligen bara en glad amatör, men eftersom jag fick förfrågan om att göra en tavla, blev jag så smickrad att jag genast antog utmaningen. Beställningen var specificerad till att motivet skulle föreställa en bokskog, och finns det något vackrare än en sådan i höstljus? Tavlan kommer ha måtten 70x90cm. Jag söker därför en av er glada amatörer, halvproffs eller yrkeskunniga som sitter på en bild av en lövskog, företrädesvis en bokskog och företrädesvis en i höstfärger och höstljus. Enklast är om den är i digitalt format. ALLA svar beaktas, och förutsatt att jag inte blir helt nermejlad så kommer jag ge respons på alla förslag, även de som jag inte antar. Givetvis kommer jag att fotografera tavlan när den är klar, innan överlämnandet så att vederbörande fotograf får anledning att ta del av den. Jag lovar att inte sprida bilden utan fotografens medgivande, den kommer skrivas ut på ett vanligt A4 för att ha som grund för målningen.

Svara i denna tråden, eller säkrast, mejla mig på [email protected]

Tack på förhand! jag tror detta kan bli riktigt kul!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar