Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bild och ljud (musik)

Produkter
(logga in för att koppla)

growingart.se

Aktiv medlem
Jag har en enskild verksamhet som är inriktad främst på foto, men jag har även tanken att musik ska ingå. I min deklaration tar jag upp investeringar för ljudinspelning. Ett exempel är bildspel, där musik kan ingå. Fördelen med att göra egna verk är att man har upphovsrätten.

Skatteverket är lite undrande till min utrustning, vilket antyder att det är inte så vanligt att fotografer har denna kombination. I årets deklaration har jag bara inkomster från foto. Min främsta motivering till Skatteverket blir bildspel, men även andra produkter kan senare ingå i verksamheten (ex vis sälja musik till gudvetvad).

Jag undrar om ni har erfarenhet av intresset för musik till bildspel, och/eller diskussioner med Skatteverket om kombinationen bild och ljud (musik).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar