Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
bild i forumet
- Trådstartare ohls
- Start datum
ohls
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Nej.. bara oseriösare och tungladdat för de stackars modemarna
det är i och för sig sant
adrianulander
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Nej.. bara oseriösare och tungladdat för de stackars modemarna
Klart.. en bild är ju inte oseriöst.. Men det vet man ju på förhand att det skulle inte alla hålla sig till..
Oseriöst kan jag inte riktigt se hur det skulle vara? Och så modemarna.. Hur många av sidans besökare kan egentligen tänkas vara av det släktet idag? Jag vet själv att jag inte skulle orka surfa runt bland 200 kb jpegs med modem i vart fall. Och några små tumnaglar med folks nunor på är ju en droppe i havet i jämförelse..
Jag hänger inte med i ditt sista stycke? Vad menar du att folk inte skulle hålla sig till?
Mvh. Adrian
Jeppe
Aktiv medlem
Bilder på sig själv är väl iofs helt okej, men saker som avatars, den ena värre än den andra skulle ta ner forumet på en lägre nivå..
Lite otydlig där.. OM man skulle tillåta detta så skulle det nog ploppa upp en och annan obskyr bild/avatar..
Det är möjligt att det är lite av en generationsfråga också..
Fler än man tror.. faktiskt..och eftersom badbredd är något man betalar för så hade detta blivit ännu dyrare för de som betalar räkningen.
Det är möjligt att detta går att lösa rent tekniskt med bandbredden, men det är fortfarande ganska onödig data som ska överföras.
Lite otydlig där.. OM man skulle tillåta detta så skulle det nog ploppa upp en och annan obskyr bild/avatar..
Det är möjligt att det är lite av en generationsfråga också..
Hur många av sidans besökare kan egentligen tänkas vara av det släktet idag? Jag vet själv att jag inte skulle orka surfa runt bland 200 kb jpegs med modem i vart fall.
Fler än man tror.. faktiskt..och eftersom badbredd är något man betalar för så hade detta blivit ännu dyrare för de som betalar räkningen.
Det är möjligt att detta går att lösa rent tekniskt med bandbredden, men det är fortfarande ganska onödig data som ska överföras.
adrianulander
Aktiv medlem
Ok. Då hänger jag med!
Men att avatars och bilder på både det ena med det tredje tillåts hänger jag inte med på. Borde inte en presentationsbild uteslutande vara ett foto på fotografen själv?
Mvh. Adrian
Men att avatars och bilder på både det ena med det tredje tillåts hänger jag inte med på. Borde inte en presentationsbild uteslutande vara ett foto på fotografen själv?
Mvh. Adrian
adrianulander
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Jo......borde....men det är mycket som borde..
Hehe.. Så sant som det var sagt! =)
.Z.
Aktiv medlem
Adrian82 skrev:
Hur många av sidans besökare kan egentligen tänkas vara av det släktet idag?
Som Jeppe påpekade, fler än man tror...
Dock ej jag sen 2 veckor tillbaks, underbart!
Larsa
Jeppe
Aktiv medlem
Nä.. precis.. sen att jag ligger tvåa här på FS efter Jim i antalet skrivna inlägg betyder ju inte att jag någonting att säga.. Bara att jag sitter alldeles för mycket framför skärmen..
Det fanns en tid då Jag och Jim stod för 9% av alla inlägg.. Den siffran har tack och lov sjunkit till 6.5%
Det fanns en tid då Jag och Jim stod för 9% av alla inlägg.. Den siffran har tack och lov sjunkit till 6.5%
bjornt
Aktiv medlem
Adrian82 skrev:
Varför inte ha samma bild som folk har på sin presentation? Det är ju redan implementerat i gästboken, och jag tycker det är riktigt trevligt.
Sen det där med bandbredden; bilderna läggs ju i webläsarens cache så det är ju egentligen bara första gången jag som användare läser ett inlägg av en okänd som deras bild laddas ner (och slöar ner min uppkoppling). Eller hur?
Bandbreddsmässigt är det inga problem, en spott i havet jämfört med vad alla foton drar... Men vi tycker inte det passar designmässigt, och inte tycker vi det ser speciellt seriöst ut heller.
I mer sociala communityforum som vårt Fritt forum och Mosebacke-gängets kan det ju dock passa bättre. När nya forumversionen blir tillgänglig (december?) skall jag kika på det.
I mer sociala communityforum som vårt Fritt forum och Mosebacke-gängets kan det ju dock passa bättre. När nya forumversionen blir tillgänglig (december?) skall jag kika på det.
bjanha
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Det spelar väl knappast någon roll om man är betalande medlem eller inte...
Jaja.. jag ska inte vara bakåtsträvig.. bara min åsikt..
Nu tänkte jag ju iofs ett steg längre. Detta kunde ju vara en liten morot att betala för sitt medlemsskap. Fler betalande = ännu bättre site (förhoppningsvis). Kommersiellt tänkande, alltså.