Annons

Bibble 4 för linux

Produkter
(logga in för att koppla)

jarek

Aktiv medlem
Släpptes idag (torsdag 14/10) på morgonen.

http://www.bibblelabs.com

Bibble, som är en RAW-converterare, finns naturligtvis även för Windows och MacOS X men vad jag känner till är det den enda kommersiella konverteraren av NEF till linux.

dcraw+gimp har visserligen förbättrats till gränsen att bli användbart men det finns en del kvar att göra där. För oss som kör linux kan detta vara ett intressant alternativ.

/jarek
 
Tack för tipset. Min önskan är dock att man kunde köra Capture One och PS CS via Crossover Office under Linux. Codeweavers jobbar på det och kanske...
 
niklasl skrev:
Tack för tipset. Min önskan är dock att man kunde köra Capture One och PS CS via Crossover Office under Linux. Codeweavers jobbar på det och kanske...
Hade för mig att PS var supportat under Crossover Office. Capture funkar dock inte.

/jarek
 
PS 7 går bra. Capture One verkar kanske kunna gå med kommande CxOffice 3.1. PS CS verkar svårare. Dessa två program är enda orsaken för mig att öht köra wxp. Och numera även Optical...
 
Kanske borde titta på t.ex. win4lin eller vmware... Emulerar en valfri "burk". T.ex. så kör jag en winXP-bruk i ett eget fönster i linux.

(Självklart så är programmen ovan kommersiella och kostar pengar).

Jag hoppas dock själv på cxoffice med stöd för PS CS!

//JonasL
 
Win4Lin emulerar bara 95/98/me. VMware kostar 189-199 USD :-( . Frågan är också om man får igång hårdvarukalibreringen av skärmen (Spyder) under Linux - Optical skall även finnas i Linux-version (åtminstone 2003) men frågan är om man övergivit det projektet...?
 
Win4Lin emulerar bara 95/98/me. VMware kostar 189-199 USD :-( och kräver ju dessutom windows och en licens för det - det är ju Linux jag vill köra (cxoffice känns dock ok). Frågan är också om man får igång hårdvarukalibreringen av skärmen (Spyder) under Linux - men Optical skall även finnas i Linux-version (åtminstone 2003), frågan är bara om man övergivit det projektet...?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.