Annons

BHphoto till amerikansk adress?

Produkter
(logga in för att koppla)

oee

Aktiv medlem
Hallå,

Jag har skrivit samma frågor till BH men de är lite sega på att svara så jag tänkte att fotosidans medlemmar ju alltid sitter inne med svar på det mesta...=)

Jag tänkte ta och köpa lite mindre grejer från BHphoto.Jag har vänner som bor i LA och som snart ska till Sverige, så jag tänkte skicka dit grejerna.

Jag känner då att jag har oerhört dålig koll på hur saker och ting med frakt fungerar i USA. Är det något av de fraktsätt som BH listar som är att föredra? Är det något fraktsätt man ska akta sig för?
Jag kan tänka mig att UPS/FedEX (som BH listar) kör grejerna hem till den adress jag ger dem. Vad händer om ingen är hemma? Ställer de grejerna utanför dörren? (Ingen bra idé!) Eller finns ett liknande system som i Sverige där man istället får hämta paketet på ett utlämningsställe? De kanske vill ha ett telefonnummer till personen som bor på adressen för att ringa till honom/henne när paketet finns på plats, eller?

Hälsningar,
Ola Eriksson.

Tjena!

Jag beställde nyligen från BH till en polare i Miami... Tog UPS 2dagars och dom levererar mellan ett par timmar/dag, så han viste om när dom skulle komma och va hemma, annars tror jag dom gör som i sverige (lämpar av sakerna på något "utlämnings" ställe)...

Jag skulle beställa grejer från B&H till en kompis i USA och sedan hämta upp dem när jag var där.
Det visade sig att det absolut enklaste (och kanske enda möjliga) var att låta min kompis själv beställa det hem till sig. B&H var mycket noga med att verifera att leveransadressen stämde. De kollade till och med att telefonnumret som han uppgav i beställningen gick till den adressen som han hade uppgett, nu var det så att abonnemanget var så nytt så det gick inte kolla det = tvärstopp tills dess att han faxade in en teleräkning eller elräkning där både namn och adress fanns på samma dokument.
Det är riktigt seriöst och givetvis en trygghet för kunden, även om det blev lite krångligt.

Efter detta var det inga problem, frakten med UPS 2 dagar funkade klockrent.

//Mats E

Hmm, det kanske är den enklaste lösningen, att låta min vän sköta allt.
Behövde han maila in någon kopia på sitt betalkort eller gäller detta bara internationella kunder?

Det här med telefonnummer kanske också ställer till det hela. Jag är osäker på om hon överhuvudtaget har någon fast telefon. Mobilnummer vill de väl säkert inte veta av...

Jag vet inte om han behövde faxa in kopia på kortet, jag hörde inget om det i alla fall.

När det gäller verifieringen av leveransadressen så kan nog din vän fixa det med B&H på något sätt som gör dem nöjda. Jag uppfattade aldrig att de skulle varit besvärliga utan försökte lösa problemet.

Lycka till
Mats E

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar