Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bevaka nyckelord i kommentarer/forum

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Jag vill ha bevakning på utvalda ord i bildkommentarer och ev forumet. På så sätt skulle jag med mina intresseområden aldrig behöva missa bilder och foruminlägg i dessa ämnen genom att enkelt lägga in ord som t ex: "porr", "erotik", "modell", "naken", "religiös" osv i min bevakningsordlista. Ett, tre eller fem ord kunde vara gräns, beroende på typ av medlemskap.

Jag får tacka för den enorma respons detta förslag gav. Kul att så många vill vara med och förbättra fotosidan...

Vet inte om det beror på ordvalet och misstanken om eventuell diskussion det skulle kunna komma att blåsa upp till ;)

Faktum är att jag inte ens hade sett tråden. Men jag misstänker att det inte är en helt trivialdel att låta en sådan sökfunktion gå lös på alla kommentarer och i forumen, Det är en sak att göra en sökning manuellt, vilket går att göra, gör en bokmärkeslänk som gör detta. Men att ha en sådan gående hela tiden skulle nog hogga databasen tillfälligt. Speciellt om den skulle bli välanvänd.

Damocles skrev:
Vet inte om det beror på ordvalet och misstanken om eventuell diskussion det skulle kunna komma att blåsa upp till ;)

Jag trodde i min enfaldhet att fotosidans medlemmar var intelligentare än så och att inlägget inte skulle falla på ordvalet.

Här är det på nytt för mesar:

Jag vill ha bevakning på utvalda ord i bildkommentarer och ev forumet. På så sätt skulle jag med mina intresseområden aldrig behöva missa bilder och foruminlägg i dessa ämnen genom att enkelt lägga in ord som t ex: "10D", "skärpedjup", "stilleben", "kornig" osv i min bevakningsordlista. Ett, tre eller fem ord kunde vara gräns, beroende på typ av medlemskap.

Jag tror inte att du får så många fler svar bara för att du har en otrevlig attityd..

Tanken är inte helt fel i och för sig, men samtidigt är det väldigt lätt att göra en sådan sökning själv. Det fungerar för mig i alla fall!

Däremot skulle jag vilja se att sökfunktionen var mer "korrekt". Om jag exempelvis söker på EOS 30 så vill jag endast ha upp de trådar/bilder som handlar om just den modellen..och inte alla andra EOS-modeller eller prylar som har en trea eller en nolla i sin beteckning. Kan man inte ordna sökfunktionen så att det blir en specificerad sökning när man skriver "eos 30", dvs gör sökningen mellan tecken?

Eller förresten, glöm det jag önskade. Upptäckte precis att det går att använda sig av ** istället för "" för att göra mer specifika sökningar. De fungerar kanske inte helt "korrekt", men ändå klart tillfredsställande. Tänk vad snabbt det går att få sina önskningar uppfyllda.. ;=)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar