Annons

betalt för bandyplåtning

Produkter
(logga in för att koppla)

bulthasse

Aktiv medlem
Jag har fått förfrågan om att plåta några innebandylag någon dag och jag sa att det kunde jag väl hjälpa till med.
detta är ingen "kompisplåtning" utan folk jag aldrig träffat förr. Dom frågade mig vad jag ville ha för det och ja sa att det måste jag nog ta en funderare på.

Nu är det ju såhär att jag har ignen somhelst erfarenhet av att plåta innebandylag utan är ny på den grene.
vad tycker ni är rimligt att ta, man vill ju inte ta ut en summ aosm en profisionell fotograf skulle ta men samtidigt känns det inge vidare och göra det helt gratis..

Räkna ut hur lång tid arbetet kommer ta, och bestäm sedan en realistisk timmlön. Ta med efterarbete med bilderna också med i beräkningen. Två matcher är 80 min i ren speltid. Säg 2 timmar totalt. Sedan 1 timme hemma framför datorn(eller 2, vad tror du själv?)

4 timmar x 150kr = 600kr.

Något sånt här är nog en vettig lösning.

Tycker du att det är för mycket sänk lönen lite, ingen idé att vara girig, om de är nöjda med pris och resultat kommer de säkerligen att fråga dig igen.

Så skulle jag gjort iaf.

Är du säker på att du fixar plåtningen så kan du ju ta betalt för kopiorna i stället för själva tiden för plåtningen (om min gissning att det är lagbilder, alltså grupporträtt det rör sig om är korrekt vill säga.)

Är du inte säker så nobba.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar