lenelg
Aktiv medlem
Efter att Photoshop CS fungerat utan problem i drygt ett år så får jag plötsligt varningar om att jag måste uppdatera min betalningsinformation, trots att det betalkort jag använt fortfarande är giltigt. Från Adobes indienbaserade support får jag bara besked att min bank (Nordea) vägrat betala debiteringen.
Så småningom hittar jag - långt ned i Nordeas menyer - en uppgift om att de ändrat sina betalningsrutiner så att såna här debiteringar måste godkännas via Bank-ID eller motsvarande, en metod som Adobe i USA (eller Indien) knappast hört talas om. Enda lösningen tycks vara att jag tillfälligt kan öppna mitt konto i 60 minuter - men jag vet ju inte exakt när Adobe försöker debitera.. Och när jag försöker uppdatera min kontoinformation hos Adobe inom de 60 minuterna så får jag ett felmeddelande - på svenska - som är så luddigt att jag inte vet hur jag ska översätta det till Adobes indiska engelska.
Enda ljuset i mörkret är att enligt Nordeas support så ska detta bara behövas vid första debiteringen för en "prenumeration". Vi får se om det fungerar...
Så småningom hittar jag - långt ned i Nordeas menyer - en uppgift om att de ändrat sina betalningsrutiner så att såna här debiteringar måste godkännas via Bank-ID eller motsvarande, en metod som Adobe i USA (eller Indien) knappast hört talas om. Enda lösningen tycks vara att jag tillfälligt kan öppna mitt konto i 60 minuter - men jag vet ju inte exakt när Adobe försöker debitera.. Och när jag försöker uppdatera min kontoinformation hos Adobe inom de 60 minuterna så får jag ett felmeddelande - på svenska - som är så luddigt att jag inte vet hur jag ska översätta det till Adobes indiska engelska.
Enda ljuset i mörkret är att enligt Nordeas support så ska detta bara behövas vid första debiteringen för en "prenumeration". Vi får se om det fungerar...