Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Betalning av medlemsavgift
- Trådstartare plåtson
- Start datum
plåtson
Avslutat medlemskap
Upptäckte att det finns en direktinbetalningsmöjlighet via "internetbanken", använder mig dock inte av "Internetbanken" så även den möjligheten är stängd. Det blir alltså till att bli "gratismedlem" med begränsning till att vara medlem i högst två pooler och uppladdning av max 10 bilder.
Hum hum, ett privatägt f-bolag försöker alltså begränsa mina livsaktiviteter, det tar jag högst allvarligt på, inget jag accepterar. //Bert
Hum hum, ett privatägt f-bolag försöker alltså begränsa mina livsaktiviteter, det tar jag högst allvarligt på, inget jag accepterar. //Bert
afe
Aktiv medlem
Upptäckte att det finns en direktinbetalningsmöjlighet via "internetbanken", använder mig dock inte av "Internetbanken" så även den möjligheten är stängd. Det blir alltså till att bli "gratismedlem" med begränsning till att vara medlem i högst två pooler och uppladdning av max 10 bilder.
Du efterfrågade ju direktbetalning via konto, och det är det som avses med "Internetbanken" - det är din bank (oavsett vilken).
För övrigt är det väl ganska gott om privatägda bolag som begränsar kundernas möjlighet
plåtson
Avslutat medlemskap
Det meddelande som kommer upp när jag ska betala är följande: "Faktura, konto och delbetalning är inte tillgängligt för detta köp".
De betalalternativ som är möjliga är kreditkortsbetalning och via Internetbanken, använder numera inte av något dessa alternativ.
Det jag efterfrågar är en manuell inbetalningsmöjlighet, alltså att betala till Fotosidans. se Bankgiro över disk på en bank. Jodå, den möjligheten "att betala över disk" är fortfarande möjlig på mindre bankkontor, inga som helst problem.
Man kan ju undra över varför Fotosidan.se har ordnat det så att alla betalningar till FS måste gå genom finansbolaget "KLARNA" - annars brukar ju kapitalist å marknadsekonomförespråkarna med emfas hävda att det i deras ekonomisystem är valfriheten å mångfalden som är satt i fokus.
Dock kan man i detta fall uberklart konstatera att det är enfalden som regerar på FS. //Bert
De betalalternativ som är möjliga är kreditkortsbetalning och via Internetbanken, använder numera inte av något dessa alternativ.
Det jag efterfrågar är en manuell inbetalningsmöjlighet, alltså att betala till Fotosidans. se Bankgiro över disk på en bank. Jodå, den möjligheten "att betala över disk" är fortfarande möjlig på mindre bankkontor, inga som helst problem.
Man kan ju undra över varför Fotosidan.se har ordnat det så att alla betalningar till FS måste gå genom finansbolaget "KLARNA" - annars brukar ju kapitalist å marknadsekonomförespråkarna med emfas hävda att det i deras ekonomisystem är valfriheten å mångfalden som är satt i fokus.
Dock kan man i detta fall uberklart konstatera att det är enfalden som regerar på FS. //Bert
plåtson
Avslutat medlemskap
afe För övrigt är det väl ganska gott om privatägda bolag som begränsar kundernas möjlighet ;)[/QUOTE sa:Jag skrev "försöker begränsa mina livsaktiviteter", att finansbolaget "KLARNA" hindrar mig från att betala medlemsavgiften är ytterst olustigt. Med vilken rätt sätter finansbolaget "KLARNA" käppar i livshjulet för mig. Sedan när och i vilken lagtext finner KLARNA stöd för sina trakasserier mot enskild person. //Bert
j_s
Aktiv medlem
Jag förlängde alldeles nyss mitt medlemskap och det var inga problem att välja faktura.
Det gick utmärkt för mig också.
plåtson
Avslutat medlemskap
Det är tydligt att BeriJan mfl inte har förstått att KLARNA tagit bort fakturabetalmöjligheten för mig. Innan man skriver ett svar på ett inlägg är det inte hel fel att läsa vad som redan har blivit skrivet i inläggen innan. Är inte det minsta hjälpt av att få veta att exv du BeriJan har erbjudits möjligheten att betala via faktura, det är knappast en lösning på betalproblemet för mig. //BertDet gick utmärkt för mig också.
j_s
Aktiv medlem
Det är tydligt att BeriJan mfl inte har förstått att KLARNA tagit bort fakturabetalmöjligheten för mig.
Ok - men att möjligheten är borttagen för just dig har inte tydligt framgått av det du skrivit tidigare. Då bör du väl ställa frågan till Klarna och inte här?
plåtson
Avslutat medlemskap
Ok - men att möjligheten är borttagen för just dig har inte tydligt framgått av det du skrivit tidigare. Då bör du väl ställa frågan till Klarna och inte här?
Jodå, i inlägg #8 framgår det ytterst tydligt att betalalternativet med faktura är borttagen i mitt fall.
Ang vem jag bör ställa frågan till: eftersom medlemskapet köps via Fotosidan.se under rubriken "Butik" så är det givetvis Fotosidan.se som frågan ska ställas till. Det är sedan Fotosidans redaktion/ägare som ska ta upp frågan med KLARNA. //Bert
ztenlund
Aktiv medlem
Om Klarna inte går med på att skicka faktura till just dig tror jag det är svårt för FS ägare att göra något åt det. Det fungerar ju uppenbarligen för andra ...
Jag tycker att det luktar som om plåtson inte vill fylla i personnumret. Särskilt med tanke på att han uppenbarligen vägrar både bank/kreditkort och internetbank. Då faller rimligen alternativet att betala mot faktura bort, även om det är väldigt svävande uttryckt när man väljer bort att fylla i.
I övrigt återstår att Klarna helt enkelt nekar eller en mjukvarubugg, men jag satsar nog min femkrona på ovanstående i första hand.
Michael f8
Aktiv medlem
Jodå, i inlägg #8 framgår det ytterst tydligt att betalalternativet med faktura är borttagen i mitt fall.
Ang vem jag bör ställa frågan till: eftersom medlemskapet köps via Fotosidan.se under rubriken "Butik" så är det givetvis Fotosidan.se som frågan ska ställas till. Det är sedan Fotosidans redaktion/ägare som ska ta upp frågan med KLARNA. //Bert
Om du får gissa, vilket blir den snabbaste och enklaste vägen av dessa två val:
1. Du ringer själv direkt till Klarna och ställer dina frågor och få svar direkt, kanske du får frågor om när?, var?, hur?, som bara du kan svara på.
eller
2. Försöka förklara dig via ett text-forum och någon annan ska senare ringa och förklara ditt ärende till tredje person, Klarna i detta fallet, motfrågorna från Klarna ställs i detta forum och inväntas svar från dig senare?
/Michael - Som gillar raka puckar -