Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bestulen

Produkter
(logga in för att koppla)

Wild Rose

Aktiv medlem
Hej!
Den 26/11-2004 fick jag mig en rejäl chock när jag kollade igenom nyinkomna bilder här på fs. Mitt bland alla bilder fick jag se MIN bild. Jag trodde inte mina ögon. Och mkt riktigt, personen hade kopierat min bild och lagt in på sin egen hårddisk, gjort ny ram och beskurit bilden till mindre format. Jag tog väldigt illa vid mig, eftersom jag har fått gå den "hårda" vägen när det gäller mitt fotande. En del kommentarer som jag har fått har sågat mig långt under fotsulorna och vissa har rent varit elaka när de kommenterat mina bilder.Så händer sånt här, det är deffintift inte roligt! Den 29/11 höll jag åter i kameran (skulle fota årets julkort till släkt och vänner) Det var skit jobbigt! Inte ett dugg roligt! Och intresset var helt borta.

Hur har ni andra som varit med om samma sak tagit er igenom och fått tillbaka motivationen?

/En väldigt ledsen fotograf.

Hej Anna, jobbigt.
Jag har väl precis varit med om något liknande, fast motparten hävdar sig äga bilden. Känns tråkigt, men jag låter det rinna av mig eftersom man annars, just som du skriver, skulle tappa motivationen.

Fokusera på nästa underverk och var stolt över det du gör!

Mycket tråkigt.
Vad skall man göra för att få behålla bilderna.
Vattenmärka dom eller?

Hoppas att din inspiration återfinner sig, Anna.
Jag har tittat lita på dina bilder och jag tycker att dom är bra. Speciellt "Vinterknopp" var en som jag fastnade för. Stå på dig...

elmfeldt skrev:
Detta ärende är utrett och klart.

Jag VET att det är avslutat, men eftersom du skrev under bilden att det var bättre att ta diskussionen i forumet ist för under bilden så gjorde jag det. Vi medlemmar måste väl ändå få skriva vad vi känner och tycker även om det är ett avslutat "fall"

/Anna

bearhug skrev:
Hej Anna, jobbigt.
Jag har väl precis varit med om något liknande, fast motparten hävdar sig äga bilden. Känns tråkigt, men jag låter det rinna av mig eftersom man annars, just som du skriver, skulle tappa motivationen.

Fokusera på nästa underverk och var stolt över det du gör!

Hej Johan!
Frågan är om jag kan vara stolt över mina bilder efter det här.
Men vi får se vad framtiden utvisar. Det är ialla fall tråkigt att sånt här händer.
/Anna

Micke Holmberg skrev:
Mycket tråkigt.
Vad skall man göra för att få behålla bilderna.
Vattenmärka dom eller?

Hoppas att din inspiration återfinner sig, Anna.
Jag har tittat lita på dina bilder och jag tycker att dom är bra. Speciellt "Vinterknopp" var en som jag fastnade för. Stå på dig...

Hej Micke! Ja, kanske något i den stilen. Även om man skriver namnet på bilden så är det ju lätt att beskära bort det i photoshop. Tack för din uppmuntran och att du tyckte om min bild "vinterknopp"
/Anna

Anna, du missuppfattar mig. Jag skrev ett inlägg för att de som läser tråden skall se att vi lyssnade och agerade. Tror för övrigt inte att du skall gräva ner dig i detta utan gå vidare.

Wild Rose skrev:
Frågan är om jag kan vara stolt över mina bilder efter det här.
Jag ser inte kopplingen. Att någon snott din bild betyder ju att åtminstone en person tyckte den var bra. Välj att se det från den positiva sidan.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto