Annons

Beställningsmiss, inget svar från Fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

J. Patric

Aktiv medlem
Jag skulle förnya mitt bronsmedlemskap den 7 Juli, och på beställningssidan valde jag det och kollade att min adress m.m. stämde och klickade på "Fortsätt". Jag förväntade mig att komma till en sida där jag godkänner min beställning, men hamnade åter på beställningssidan, så jag trodde att något var fel och gjorde om proceduren.

Det visade sig nu att jag dubbelbeställde bronsmedlemskapet och fick två räkningar från Klarna!

Jag skrev till både Fotosidan och Klarna och bad dem stryka ena beställningen och räkningen samma dag, men har inte fått svar på en vecka. Sista betalningsdagen är den 21 Juli, och jag vill få det uppklarat innan dess. Är det semestertider som försenar Fotosidans reaktion, eller är jag ignorerad?

Jag anser att det borde finnas en Godkänn-knapp på beställningssidan istället för bara en "Fortsätt", som lätt gör att det blir misstag.

Sådär! Då var det fixat! Ursäkta det tog ett par dagar extra.

Ang knappen så är det Klarnas sida som vi inte styr över.

Ganska 100 på att knappen alltid hetat så :)

Mystiskt, jag såg "Fortsätt", och kom då tillbaka till beställningssidan efter att beställningen tydligen gick igenom. :-/

Nåväl, min faktura för ordernummer 89192 finns kvar hos Klarna, så jag hoppas att du bad dem stryka den så jag inte får påminnelser.

Mystiskt, jag såg "Fortsätt", och kom då tillbaka till beställningssidan efter att beställningen tydligen gick igenom. :-/

Nåväl, min faktura för ordernummer 89192 finns kvar hos Klarna, så jag hoppas att du bad dem stryka den så jag inte får påminnelser.

Tveksamt om du såg Fortsätt.

Nåväl. Dubbelkollade Klarna:

Ytterligare information:

Faktura
51307202603598XXX2
Reservation
419996010
Betalningsstatus
Returnerad
Betalningsmetod
Faktura
Butiksreferens #1
89192
Butiksreferens #2

Aktivitetsflöde
2013-07-15 18:10 [email protected] krediterade hela ordern.
2013-07-07 09:40 Ordern skapades.

Låter bra med Klarna. När jag kollade med OCR-nummer så stod den kvar, men när jag loggar in med min epostadress så visas ingen kvarvarande faktura. Toppen!

Lite underligt det där med knapptexten. Jag gjorde ju först min beställning och klickade på "Fortsätt" och kom åter till beställningssidan. Trodde att det var något fel så jag gjorde om proceduren, och samma sak igen. Tänkte då att det kanske var något tillfälligt fel, men såg sedan när jag gick in till min epost att jag fått fakturor från Klarna. Hade det stått "Slutför köp" så hade jag inte blivit förvirrad.

Jag vågar inte gå in igen och kolla. ;-)

Det kan förstås ha varit att sidan först bad mig att ange telefonnummer som gjorde att "Fortsätt"-knappen dök upp. Jag har ingen aning. Men "Slutför köp" såg jag i alla fall inte.

Nå, skönt att det klarades upp!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar