Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa fotoböcker från utlandet?

Produkter
(logga in för att koppla)

mysk

Aktiv medlem
Hej

Jag arbetar som fotograf och önskar utvidga mitt utval av produkter till mina kunder och har länge funderat på fotoböcker ifrån te.x bröllopen jag fotograferar. Planerna har dock alltid fallit på att det blir så väldans dyrt i slutändan till kunden om jag skall beställa ifrån skandinavien. Eller så är det jag som inte letat tillräckligt bra bara :)

Någon som har erfarenhet av att beställa från något annat billigare land? Tips på bra företag? Hur funkar det i tullen, moms m.m

Mycket tacksam för alla svar och får be om ursäkt om det redan har skrivigts om detta.

Blurb kanske?

Trycker i Holland åt europeiska kunder så inga problem med tullen. Holländsk moms får du kvitta i deklarationen, precis som svensk (bara en annan ruta).

De har många olika papper och både mjuk och hårda pärmar. Priserna är helt klart konkurrenskraftiga, iaf om man inte skall ha de allra finaste papprena (de har jag inte jämfört). Layout gör du i deras egen mjukvara eller direkt i bokmodulen i Lightroom.

Blurb kanske?

Trycker i Holland åt europeiska kunder så inga problem med tullen. Holländsk moms får du kvitta i deklarationen, precis som svensk (bara en annan ruta).

De har många olika papper och både mjuk och hårda pärmar. Priserna är helt klart konkurrenskraftiga, iaf om man inte skall ha de allra finaste papprena (de har jag inte jämfört). Layout gör du i deras egen mjukvara eller direkt i bokmodulen i Lightroom.

Tack det ska kollas!
Var ifrån holland beställer du? (om du vill dela med dig såklart :))

Tack det ska kollas!
Var ifrån holland beställer du? (om du vill dela med dig såklart :))

Nu förstår jag inte, jag har ju just delat med mig? Företaget heter Blurb, det är ett amerikanskt företag som trycker alla europeiska beställningar i Holland. Det är inget du behöver påpeka eller kan välja utan så blir det bara.

Nu förstår jag inte, jag har ju just delat med mig? Företaget heter Blurb, det är ett amerikanskt företag som trycker alla europeiska beställningar i Holland. Det är inget du behöver påpeka eller kan välja utan så blir det bara.

Ah, jag missförstod vad du skrev bara :)

Blurb verkar riktigt intressant, tillsammans med nya LR5 ser det riktigt trevligt ur.

Stort tack! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar