Annons

Beställa en EF 24-105 IS USM?

Produkter
(logga in för att koppla)

Valtsu

Aktiv medlem
Hej!

Jag har läst om flare-problem och att Canon har reparerat en hel del objektiv och att de nya borde inte ha detta problem. Vet någon om man får just nu objektivet någonstans eller har Canon tagit tillbaka försäljningen av hela objektivet?

mvh Valtteri

p.s. Borde jag i alla fall köpa en EF 24-70/2.8 istället? Brännvidden på 24-105 skulle vara super för mitt bruk och IS dessutom. Rörelse stoppar IS ju naturligtvis inte...Huset jag använder är en 1D MK2
 
Hej Valtteri.
Jag går faktiskt i exakt samma tankar och har letat lite på nätet bland annat. Det verkar som om man måste beställa objektiven, oberoende av butik. Det verkar som om gluggen är slut överallt...

Jag har beställt en 1D MarkIIN och tänker använda 24-105 på den eller en 20D. För mig är gluggen perfekt; lagom lätt och lagom zoomomfång tillsammans med IS, jag tycker att 24-70 är för tung och osmidig för min del.
Visserligen är väl 24-70 lite vassare optiskt men även dyrare...så för mig är valet gjort: det blir en 24-105.

Hoppas att detta kan hjälpa dig.
/Daniel
 
Jag stod inför samma val, men köpte ett 24-70L. Grymm glugg på MKII. :)

Överallt jag frågade, fick jag svaret att Canon hade återkallat rubbet. Så det verkar som dom fixar 24-105an. Det är ju bra att dom gör ngt åt saken, men drygt att man inte kan få det man vill ha ;)

För mig är ljusstyrkan viktig. F4 är i minsta laget. För utonhusfoto är den ju säkeligen ett väldigt bra köp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.