Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa blixt från B&H i NY

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Funderar på och beställa mig en blixt ifrån BH i Nyewyork. Allt går på drygt 1800 kr inkl frajt. I sv 2740 kr inkl frakt. Frakten sköts Via UPS.

Frågor: Kommer UPS vilja ha införselavgifter och allt vad det nu heter? Tull och allt skit. Beställt skivor, verktyg, böcker och massa annat ifrån staterna och alldrig behövt betala något. Kanske är annat med UPS?

Är en Canon blixt jag ska köpa. Hur är det med garantin om man köper ifrån USA? Skickar man den direkt till Canon Sverige om den skulle strula? Dyrt och skicka den till USA, eller är det affären som betalar fraktavgiften dit? Bökit och omständigt blir det hur eller hur.... :)

Hej Johan.

Jepp,UPS kommer att vilja ha betalt för tull och moms av dej.Och du kan säkert hitta fler svar om det i den andra tråden.

Vad jag vet så är det bara kamerahus som det inte ingår världsgaranti på,men det får du försöka kolla upp för jag är inte säker själv.Lycka till med köpet,B&H är bra att handla med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar