Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beslutsångest........

Produkter
(logga in för att koppla)

Ascona75

Aktiv medlem
Oki så här är det.
Jag har bla en analog Dynax 7 (med VG) som jag tycker är helt underbar, men jag funderar på att även införskaffa en digtialkamera med........är nog den sista bland vännerna som inte har en ha ha.

Och inte så mycket för att jag inte gillar film, utan mer för att bla kunna öva utan att det kostar osv.....dvs jag kommer köra en del film med bla svart/vitt.

Nåja probelmet är ju då som följer.
Skall man köpa en beggad 7D eller skall man vänta på att Sony får tummen loss och kommer med en efterträdare?
en lär ju vara "bättre" på pappret iallafall, men till vilket pris??? Säkerligen inte till vad man får en beggad 7´a för he he.

Har även tänkt på ev problem som 7´an kan ha, men är inte så orolig...oftast skriker ju en person med problem högre än tio utan problem ; )

Så skall man ta och skaffa sig en 7D och sen ev uppgradera när eventuella Sonyn sjunker i pris/kommer ut på beggat marknaden.

Suck, hatar att vara velig ha ha ; )

Vad hade ni gjort om ni var i samma sits?

Mvh.

Ps: Tycker admin att detta platsar i VS så får ni flytta den, tyckte den funkade bäst här efter som det var ett "familjeproblem" he he.

Beror väl helt på hur länge du vill vänta.
En begagnad 7D kan du köpa direkt, en "A10" lär inte VISAS förrens TIDIGAST PMA 07 (Februari).

7D är schysst för att den är så lik 7:an, så du kommer känna dig som hemma, i övrigt en finfin kamera med.

Priser för begagnade 7D brukar vara upp till ca 6000kr för bara huset.

... och, inledningsvis i alla fall, kommer "A10" att kosta tre gånger så mycket - minst. Köp en beg D7D - NU!

Tackar för kommentarerna : )

Jo det är väl lite så det känns, om Sony nu kommer med något i vår så lär den ju vara "lite" över budget : (

Ligger en del 7´or på Ebay nu.........får väl se om jag slutar vela och lyckas bjuda hem en.
Är egentligen lite emot att köpa utan att kunna se på sakerna först, men visst min analoga 7´a var begagnad utan att ha sett den, och det gick ju bra : )

Mvh.

Jag är också inne på en begagnad 7D för att kunna återanvända min två Tamron objektiv till min gamla Minolta kamera. 6000 kr för ett begagnat 7D hus är jag dock inte beredd att betala. Då är det ju "bara" mellan 1000-2000 kr upp till en splitt ny Sony A100, kanske med ett kit objektiv inkluderat.

Senast ändrad:
Nej 6000:- känns lite mycket om det bara är huset, jag missade en bra deal för lite mer än en månad sedan : (

Det var en 7D med 50/1.7 och 1gb och två batteri för 6200:-
Kunde ju sålt objektivet och kommit undan ännu billigare (har ett 50/1.4 redan) men den missade jag : (

Just nu är där en del på Ebay som ligger under 4000:- för bara huset, men mycket kan ju hända dom sista minuterna......och Vgreppet skall vi inte tala om, vill gärna ha ett sådant men dom ligger ju på löjliga priser : (

Om kameran gått 5000 bilder, är det mycket, eller är det bara en bråkdel av vad den skall klara?

Mvh.

Ascona75 skrev:

Om kameran gått 5000 bilder, är det mycket, eller är det bara en bråkdel av vad den skall klara?
Det är inte så farligt, min t.ex. har väl gått en 7500-8000 nu, och den är ju bara inkörd :p

Grejen med billiga grejer på Ebay är att det kan öka flera tusen den sista minuten typ. Det är MYCKET svårt att göra klipp på ebay nu för tiden. Man kan få saker "billigt", men inte som 80-200/2.8:an som gick för 4700kr på blocket för ett tag sedan :p

Hittade min gamla "velar" tråd ha ha.
Hur har det gått för er andra som skrev? har ni köpt en beggad 7D eller en ny A100? eller väntar ni fortfarande på Sonys nya kameror?

Själv har jag inte fått köpt någon, varken 7D eller A100 : (
Väntar på Sony "A10" men är är lite sugen då en del 7D dykt upp til ok priser.
Mvh.

Väcker liv i denna gammla tråden igen : )

Har tröttnat att vänta på Sony (så därför släpps väl nya modellen nästa vecka lol)

Så det blev en beggad Dynax 7D, med vertikalgrepp : )

Hittade en till ett rätt ok pris.
Fick hem den idag (efter en veckas hög puls, förskottsbetalning ha ha) och den verkar vara ok än så länge.

Har bara testat av lite bilder här hemma, lekt lite med vitbalans med mera.

Så nu kan man börja testa saker utan att det kostar (mer) att se resultatet, men det blir nog en och annan TX-400 i den analoga 7´an ibland med : )

Mvh.

Ps:Blir väl kanske en Sony senare när man fått jobbe med mera.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto