Annons

Beslutsångest: Powershot A520 el. Casio Exilim s-100

Produkter
(logga in för att koppla)

Jarod

Aktiv medlem
Vänligen hjälp mig! =)

Ska ha kameran till mer "party" än seriöst användande, men vill ändå inte kompromissa på bildkvalitén. Av dom testbilder jag sett så är Canons ett par snäpp bättre på just bildkvalitét medans Casions fördel är att den är liten och snygg.

Vilken hade ni valt och varför?

Om du har möjlighet att så testa vilken som fokuserar bäst i mörker.. är det(enl. mig) viktigaste för en "party/fest kamera". finns inge tråkigare än en kamera som inte kan fokusera så fort ljuset är lite kasst, bonus om den är snabb också förstås.

För egen del så var det ett enkelt val. Casion kräver att man laddar upp den via USB eller via dockningsstationen. Är man ute och reser så vill man kanske kunna byta batterier under dagen. Vilket inte är möjligt med Casio.

Själv har jag en Canon och min kollega som har Casion var ursinig halva tiden vi var iväg, för att hon inte kunde byta batterier när den tillslut dog.

Jag har en Casio EX-Z57 som party kamera den köpte jag på Elgiganten för ca:2800 kr.Den kan ta ca 500 bilder innan det är dags att ladda batteriet stor display2.7 tum, focuserar bra i mörker

Tack för era tips! Det där med fokus när det va mörkt hade jag inte ens tänkt på *tack*.

Men jag har löst problemet nu iaf. Jag beställde en A520 igår och ska faktiskt kolla upp testbilder på Z57:an när lönen kommit...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar