Annons

Beslutsångest i filterfrågan

Produkter
(logga in för att koppla)

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
Jag tror jag har läst allt om polarisationsfilter här på forumet och har nästan bestämt mig för att gå på linjen att köpa dyrt istället för billigt. Det lutar åt ett
B+W Filter Polarisation Cirkulärt 72mm, men jag har allt gunnat mycket för det är rätt saftigt (845 på scandinavian Photo) och jag vet inte om det är motiverat till ett objektiv för 3500, men ändå... jag kanske byter upp mig i framtiden... Har funderat på Hoya Filter Polarisation Cirkulärt 72mm (HMC???), men tvekar lite eftersom jag läst att det kan vinjettera på vindvinkliga zoomar. Gör B+W:n det också? Problemet med den senare är också det att hoyan var slut hos Scandinavian Photo och jag måste ha filtret senast på fredag eftersom jag skall ut och resa sedan... Har kikat på Hoyas filer på olika sidor på nätet men tycker det är trist att det är så få som verkar vara HMC, eller i alla fall så står det inte... Det står inte ens på Scandinavian Photos sajt att det är HMC, men det måste det väl ändå vara? Sedan kostar det ju ändå 545 kronor och då är det bara 300 upp till B+W:n (BMW om man så vill;) )Har verkligen beslutsångest... om någon vill hjälpa mig med någon kommentar här vore jag glad... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.