Annons

Beskärning + en förvandling!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Fnisseli

Aktiv medlem
Hejsan

Ni kanske tycker jag tjatar ihjäl er med bilder sedan jag upptäckte det här stället men det är så lärorikt så så länge ingen uttryckligen säger ifrån kommer jag fortsätta att dra lärdom av er outtömliga kunskap och expertis!

Här är en bild som jag gärna vill ha kvar för jag tycker om hennes ansiktsuttryck!
Nu är bilden supersuddig och jag undrar om det går att rädda den på något bra sätt?

Sedan undrar jag också hur man på bästa sätt beskär en sådan här bild för att den ska komma till sin rätt?

Plus: kan jag göra något åt hennes händer? De är så blå och ser lite frusna ut vilket inte ansiktet gör och det stör mig!!

http://tazzeli.se/julkort/suddis.jpg

Låt kreativiteten flöda!!

///Anneli
 
Fegar med en s/v version... Mycket pillikring med USM och diffuse glow etc. Kan inte redogöra för vad jag gjort de senaste fem minutrarna ;)
 

Bilagor

  • suddis[1].jpg
    suddis[1].jpg
    33.1 KB · Visningar: 650
Snygg!
Har du den i stort format?
Sedan undar jag generellt hur du får USM att fungera? För mig blir det bara grynigt och inte bra!!

///Anneli
 
hehe om jag bara visste... Ibland spårar man ut fullständigt i photoshop och att reda ut hur man gör med alla lager och ihopläggningar etc. är även för mej en gåta ibland :)

Bilderna brukar leka sig fram och det är väl den hint jag kan ge :) Jag lovar att jag aldrig kan återskapa denna bild utan den är gjord i stunden för stunden...

Nattinatt
 
Tips

Ett enkelt tips för att få den här bilden bättre är att minska ner på det gula i den. På bilden här under har jag bara gjort en ändring, nämligen [selective color] (selektiv färgändring i svensk veron). Där har jag dragit ner det gula i den gula färgen.
 

Bilagor

  • sudd2.jpg
    sudd2.jpg
    46.2 KB · Visningar: 591
En gammal laptop är inte idealisk att bildbehandla i men här är mitt förslag:
 

Bilagor

  • suddis b.jpg
    suddis b.jpg
    23.4 KB · Visningar: 543
Jag stör mig lite på de ljusa partierna under ögonen och i pannan. De dök upp när jag drog i nivåkurvorna.
 

Bilagor

  • suddis1400.jpg
    suddis1400.jpg
    39.3 KB · Visningar: 243
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.