Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Besavara/Besvara med citat

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomtefar

Medlem
Skulle föreslå att "Besvara"-knappen blev tydligare/bättre placerad och att "Besvara med citat" togs bort som första svars-möjlighet. I alltför många trådar kommer första svaret med hela första inlägget citerat, vilket ju är helt onödigt då det är rätt självklart vad som besvaras. Blir en massa onödig text att scrolla igenom när man försöker hitta information i tråden.
Som det är nu är "Besvara med citat" mer logiskt placerad och väljs säkerligen först, hade själv svårt att hitta "Besvara"-knappen även om den är av annan färg.

Å andra sidan är det rätt viktigt att man citerar texten man svarar på om man skriver i ett forum med mycket trafik, det kan ha kommit fem svar emellan det man svarar på och ens svar annars ;-)

Tror det ska rätt mycket otur till för att det ska uppstå missförstånd. Skulle det mot förmodan göra det vore det bättre att redigera sitt inlägg.

Citatet tycker jag är viktigt för att kunna följa en tråd där många deltar, men tyvärr tar ju inte alla sig tiden att redigera ner citatet till bara just det påstående etc man kommenterar - detta kanske man skulle trycka mer på. Men hellre mer text i onödan än inlägg där man inte förstår vad man kommenterar.

Ett annat sätt att få det mer läsbart vore kanske en funktion att dölja citaten, en inställning systemet kommer ihåg per medlem. Så kan man välja att dölja dem tills man tycker sig behöva läsa ett.

Något jag saknar ibland är en funktion där man ser vems inlägg man svarat på. Alltså inte citat utan att det uppe i hörnet på mitt inlägg står namnet på den vars inlägg jag svarar på. Problemet med det är ju dock att det kan bli ett himla liv om man råkar svara på fel inlägg, men annars är det väldigt praktiskt tycker jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar