Annons

Bergianska trädgården.

Produkter
(logga in för att koppla)

KaLi

Aktiv medlem
Jag var där denna helg och botaniserade bland blommor och blader och det var riktigt trevligt. Mycket vackra färger, mycket taggiga kaktusar och annat som gärna fastnar på CF-kortet. Jag ska nu skaffa årskort hos vänföreningen och då kan man vara där så ofta man har lust. Finns det något intresse från annat håll att åka dit vid ett senare tillfälle??

Ett litet smakprov...

Bilagor

• img_2106_liten.jpg
    img_2106_liten.jpg
    25.3 KB · Visningar: 293
jackt skrev:
Är det där de har orkidé utställningen just nu?

//Thomas

Ja, tänkte åka dit förra helgen, var dock premiärdagen och det var en grym kö så jag skippade det. Kanske ska göra ett försök till. Den vanliga trädgården är iof nog så intressant.

mvh Erik

Hej!

Jag har tänkt åka dit men vet inte om man kan plåta med stativ där utan att de blir sura. Vet du som varit där?

Stativ på Bergianska...

Det går nog bra att fota med stativ på Bergianska. Jag hade mitt med mig men använde det inte denna gång, det var ingen som anmärkte på att jag hade det med mig...

Perfekt!

Jag åker dit på stubben, och tar stativet med mig. Skiftarbete är bra ibland, kön är antagligen kortare så här på måndagen.

Varning!

Stativ är inte välkomna på Bergianska. Blev stoppad i dörren! Mellanformat, mellanring och 100 ASA på fri hand kändes inte aktuellt, så jag vände, mycket besviken, hem igen.

Snabb film och småbild eller digitalt anbefalles på förut nämnda trädgård.

Det lär dock gå att boka på något vis och därmed få använda stativ och betala extra. Det kostar väl en del, men kanske kan man köra en forumträff där med stativ i varenda buske. De enda vi stör då är varandra.

Jag tänker ta reda på hur bokningen funkar och vad det kostar, så lägger jag upp en tråd med det sen.

Hänger gärna på, med eller utan stativ.

Hade också för avsikt att besöka orkide utst öppnings helgen. Vände på parkeringen, huva vad med folk.

\Sten

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar