acke
Avslutat medlemskap
Jag har ägt en drönare, DJI Mavic 2 Pro, i tre år. Den har följt med mig över hela Sverige, från Skåne till Lappland, från Öland till Bohuslän. Mycket nöje har den skänkt mig. Flera gånger har jag flugit i krävande omständigheter, 15-20 minusgrader i norra Sverige, eller hårda vindar på västkusten. Ett och annat regnstänk har drönaren också fått. Den har varit fantastiskt driftsäker, och har alltid hittat hem till startpunkten med centimeterprecision. Inget strul överhuvudtaget.
Men häromdagen tog det roliga slut. Jag befann mig vid en sjö i Småland i fint morgonljus. Det var helt vindstilla och hyfsat varmt i luften. Hade 60% laddning i batteriet och gick upp över sjön för att ta några snabba bilder. Starten var helt normal, men efter 15 sekunder tjuter fjärrkontrollen och meddelar att laddningen är 0%, varpå drönaren dimper ner i sjön från 20-30 meters höjd, cirka 200 meter från mig. Oops, så förvånad jag blev!
Jaja, tre års nöje för 15000 kr är ändå inte fy skam!
Finns det fler här som har erfarenhet av drönarkrascher? Självförvållade eller orsakade av teknikhaveri? Berätta gärna!
Men häromdagen tog det roliga slut. Jag befann mig vid en sjö i Småland i fint morgonljus. Det var helt vindstilla och hyfsat varmt i luften. Hade 60% laddning i batteriet och gick upp över sjön för att ta några snabba bilder. Starten var helt normal, men efter 15 sekunder tjuter fjärrkontrollen och meddelar att laddningen är 0%, varpå drönaren dimper ner i sjön från 20-30 meters höjd, cirka 200 meter från mig. Oops, så förvånad jag blev!
Jaja, tre års nöje för 15000 kr är ändå inte fy skam!
Finns det fler här som har erfarenhet av drönarkrascher? Självförvållade eller orsakade av teknikhaveri? Berätta gärna!
Senast ändrad: