Annons

Benro

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolf E

Aktiv medlem
Är det någon på fotosidan som har erfarenhet av Benro stativ och kulleder. Tillsynes verkar dom prisvärda men man vet ju inte hur kvaliten är. FotoVideo i Sthlm har ett stort sortiment med ett otal antal modeller av både kullder och stativ. Stativen är kinesiska och det verkar vara en långt driven teknik i kolfiberstativen. Kullederna verkar vara en direkt kopia av Arca Swiss, men som sagt, hur är kvalitén?

mvh
Rolf E

Jag köpte en kulled KJ-2 via Ebay.
Den är stabil, mjuk och följsam i rörelserna. Leden verkar vara av fin kvalitet och finishen är klart godkänd.
Hur länge den kommer att hålla vet jag inte, men jag tror att tillverkaren lovar 5 års garanti.

Det jag läst om stativen på webben pekar på att de är prisvärda.

Mvh J O

Ja det det finns ju inte jättemycket skrivet va jag har kunnat se, men som du säger, det som finns pekar på att dom skulle vara prisvärda. Skulle det vara 5 års garanti är det ju helt OK.Skall till Sthlm i maj så jag tar nog en tur in på FotoVideo.
Någon som har någon erfarenhet av kolfiberstativen?

Rolf

Rolf E skrev:
Ja det det finns ju inte jättemycket skrivet va jag har kunnat se, men som du säger, det som finns pekar på att dom skulle vara prisvärda. Skulle det vara 5 års garanti är det ju helt OK.Skall till Sthlm i maj så jag tar nog en tur in på FotoVideo.
Någon som har någon erfarenhet av kolfiberstativen?

Rolf
Vad jag vet så finns dom på Fotohörnan i Helsingborg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar