Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver tips inför reportage-bild om fotbollsspelare!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Jag ska ev. få ta bilder till en artikel om de två brasilianska fotbollsspelarna i Linköpings FC (damallsvenskan). Tidskriften vill säkert att jag inte bara tar bilder på spelarna under matcher utan även har med någon mer reportage/porträttbild.

Hur ska jag gå till väga? Jag vill ju gärna ta bilder som sticker ut lite och inte bara visar spelarna rakt upp och ner. Är det smart att försöka få med något som kopplar både Brasilien, Linköping och/eller fotboll i bilderna? Och med fotboll menar jag som sagt inte rena matchbilder.

Att ställa spelarna brevid varandra och be dem le är ju enkelt men rätt så tråkigt.
 
Hej!

Du kanske kan ta med dom upp på nån höjd så att du får staden snyggt i bakgrunden? Är kanske inte så orginellt, men funkar och är snyggt!
 
Ta det vidvinkligaste du har lägg dig under dem och be dem hoppa. Då blir det nog en cool bild.
 
jag tycker att det hade varit roligt och veta vad de gör utanför fotbollen, alltså när de inte tränar eller spelar. Fota de i den miljön kanske? Säger hon att hon e med familjen kanske du kan ta en sån bild?

Eller när de sitter och gör något typiskt brasilianskt mitt i stan? Ja, nåt i den stilen. Bäst hade kanske varit om du fick dem att klä ut sig som man gör under karnevalen i rio. :D
 
Zzzz skrev:
jag tycker att det hade varit roligt och veta vad de gör utanför fotbollen, alltså när de inte tränar eller spelar. Fota de i den miljön kanske? Säger hon att hon e med familjen kanske du kan ta en sån bild?

Eller när de sitter och gör något typiskt brasilianskt mitt i stan? Ja, nåt i den stilen. Bäst hade kanske varit om du fick dem att klä ut sig som man gör under karnevalen i rio. :D

Jag har tänkt i dessa banor också. Kanske att jag kan få ta några bilder där de bor. Där kanske jag hittar intressanta motiv. Det där med karnevalen och klä ut sig låter väldig spännande också. Undrar om de vågar gå så långt?

Fler tips mottages gärna!
 
tja

ställa de på en fotbollsplan, nakna och invirade i en svensk flagga med en brasiliansk flagga målad på kinden hade väl varit det ultimata?

´hahaha kan nästan se det framför mig.
 
Jaha, nu är denna fotografering avklarad.

Fotograferingsplats blev träningsplanen med målställningar och Domkyrkan i bakgrunden.

Det kanske inte blev de roligaste/mest exotiska miljöerna att fota i, men uppdragsgivaren verkar nöjd än så länge.

Sedan är det inte det lättaste att fota två personer där i princip bara en av dem enbart kan de enklaste orden på engelska. Jag märkte också att min engelska behöver uppdateras.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.