Annons

Behöver testbilder Sigma 70-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Jag har inte hunnit kolla igenom forumet för liknande trådar för jag sitter och ska snabbt få iväg ett mail med testbilder från mitt Sigma 70-200/2.8 till Nikon och då undrar jag om någon i all hast vet om det finns testbilder någonstans att tillgå från det objektivet ...?

Jag behöver dessa för att jämföra med mina egna bilder.

Har lite brådis så jag skulle uppskatta om någon relativt omgående har lite tips ...

Tack på förhand

Mats: har du någon bild som jag får låna som är tagen på något relativt nära och gärma med 180-200 mm och på blänadare 2.8 eller liknande? Motivet ska helst vara stillastående.

Jag ska skicka till stället där jag köpte objektivet för jag funderar på om mitt verkligen fokuserar rätt.

Bilden måste var helt omanipulerad. de so mär publicerade på FS är i regel skärpta eller fixade på annat sätt.

Förstår om du tycker det är känsligt att låna ut en bild så jag accepterar ett nej om du inte vill.

Ola, jag har inte tiden att fixa fram det nu, så det blir ett nej, även om jag annars inte hade haft något emot det. Mina på FS är förstås skärpta.

Följ denna tråd. Det finns flera testbilder.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=42299&perpage=15&pagenumber=2

Mitt objektiv gick på service till Tyskland. Bör komma tillbaka om ca 1 vecka.

Det ska inte alls vara någon skillnad mellan den gamla versionen och den nya DG. Att mitt objektiv var sämre en den DG version vi jämförde med var en slump. Tyvärr är det ibland lite dålig kontroll från leverantörerna på vad de släpper iväg.

Citat från www.photozone.de vid test ev Sigma 70-200. Det objektivet var inge vidare.

"I should mention that I tested a Canon EF 70-200mm f/4 USM L as well as a EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM along with the Sigma and these two lenses performed even worse (there'll be no test reports for these lenses due to the degree of decentering) so it is no isolated Sigma problem here. The manufacturers should really pay more attention to quality control these days."

Observera här att Canons L objektiv tydligen var så dåligt att han inte ens visar resultatet.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto