Annons

Behöver supersnabbt svar ang. HP ENVY dv7-7252eo

Produkter
(logga in för att koppla)

Swansea90

Aktiv medlem
Hej!

Är måttligt påläst, men hittade denna laptop idag på "Bäst i Test" och den verkar ju passa mina behov, kan det stämma?

Är nämligen översättare på deltid som vill fota mer och äntligen skaffa bra utrustning, såväl en digital systemkamera som en laptop, som jag kan använda både i mitt arbete som översättare och för bildredigering.

Jag spelar inga som helst spel!

Bra med stor skärm, reser inte jättemycket.

Van vid PC, annars lockad av en Mac förstås, just för fotograferingens skull...

Har en begränsad budget, men kan tänka mig att lägga max. 12 000:- på en bra dator. Men då kommer det att dröja innan jag kan köpa mig en bra kamera!! Därför blev jag ju intresserad av det suveräna kampanjpriset på HP ENVY dv7-7252eo, som går ut om ett par dagar!

Fotar jättemycket, men har katastrofalt dålig dator för detta ändamål, så jag tänker att om jag bara skaffar mig en vettig utrustning så kan jag ta mitt fotointresse till högre höjder.

Tacksam för snabbt svar som sagt - kampanjen går snart ut!

Mvh,
Susanna
 
Hej
Jag tror det bästa du kan göra om du inte reser mycket att köpa en stationär skärm i bra /okej (ips ca 2000 kr) kvalitet som du sedan kopplar till valfri bärbar dator som du kan installera minst 8gb ram och som gärna rullar på en 4 kärning i7, funkar också med en hyfsad i5. Då får du en skärm som är stor nog för att jobba seriöst med bilder och du måste inte anpassa daorvalet helt efter skärmen. Skulle tro att med lite is o magen landar du på under 10k och tom ner mot 7 om du inte är presyandatokig.
Nisse
 
http://www.inet.se/produkt/2205957/...prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Skärm.

Lägg bara till ett vanligt tangentbord och mus så har du en bra grund för att redigera bilder + att du ändå har en dator du kan ta med dig de gånger du reser. Särskilt om du kör en i7 får du bra med kräm. Dessutom får du pluset sv att kunna jobba med två skärmar i light room, grymt trevligt när du väl lärt känna funktionen.

Sedan är det bara att köpa kamera! 8000 ger fyra tusen till objektiv, personligen älskar jag mitt panasonic 25mm 1.4 till min olympus om-d, rekommenderar starkt den kombinationen!
 
Stort tack Nils!

Har precis packat upp den HP laptop jag frågade om, och det lilla jag hunnit se ännu av färgerna på skärmen gör mig besviken, men eftersom det är en såpass kraftfull laptop, och jag fick den för knappt 6500:- (ord. pris är 9990:-,) blir den kanske bra ändå att arbeta med om jag köper en sådan där extern IPS-skärm som du föreslog.

Mvh,
Susanna
 
Stort tack Nils!

Har precis packat upp den HP laptop jag frågade om, och det lilla jag hunnit se ännu av färgerna på skärmen gör mig besviken, men eftersom det är en såpass kraftfull laptop, och jag fick den för knappt 6500:- (ord. pris är 9990:-,) blir den kanske bra ändå att arbeta med om jag köper en sådan där extern IPS-skärm som du föreslog.

Mvh,
Susanna

Hej!
Tycker jag absolut du ska göra, kommer bli väldigt trevligt att både ha en 24" skärm och en 17" att jobba med! Dessutom är såklart 24" IPS-skärmen bättre att jobba med bilder på. Skulle rekomendera att du köper ett kalibieringsverktyg tex irite eller colocmunkie för att få ut det mest ur skärmen. Skulle även rekomendera ett tangentbord med bakgrundsbelysing när du ändå ska köpa ett.
Ha en bra dag!
 
Hej!
Tycker jag absolut du ska göra, kommer bli väldigt trevligt att både ha en 24" skärm och en 17" att jobba med! Dessutom är såklart 24" IPS-skärmen bättre att jobba med bilder på. Skulle rekomendera att du köper ett kalibieringsverktyg tex irite eller colocmunkie för att få ut det mest ur skärmen. Skulle även rekomendera ett tangentbord med bakgrundsbelysing när du ändå ska köpa ett.
Ha en bra dag!

Jag skulle tom kolla på en dell U2413 nu när du har lite marginal i budgeten!:)

(4200 kr från amazon.co.uk)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.