Annons

Behöver lite hjälp med att scanna en bild.

Produkter
(logga in för att koppla)

Ibanez Magnus

Aktiv medlem
Jag har en gammal bild från början av 80-talet som jag verkligen skulle vilja ha i stort digitaltformat (helst i TIFF). Jag tror att bilden är ett färgruta från en mellanformat kamera (själva bilden är 5.6x6.8cm stor, det står Kodak EPN6012 på den), men jag vet inte säkert vad det är för nått.
Den är inte negativt, färgerna och ljus är som det skall vara på bilden.

Är det någon som sitter på utrustning att göra en scanning av en sån och kan tänka sig att hjälpa mig med det? Jag betalar självklart för tjänsten. Alternativt vet var man kan få det gjort.
Jag vill inte ha ut den på papper, bara ha in den i datorn.

Hoppas på hjälp med detta då bilden legat och jagat mig i många år nu.

Mvh

Magnus

Tjo.. har en canon 9950F som inte ska ha några problem med storleken eller med att få ut bilden i tiff. Hittar du ingen närmre än Olofström eller med en bättre scanner är det klart att jag kan fixa det åt dig.

/Kalle

Tjo.. har en canon 9950F som inte ska ha några problem med storleken eller med att få ut bilden i tiff. Hittar du ingen närmre än Olofström eller med en bättre scanner är det klart att jag kan fixa det åt dig.

/Kalle

Tusen tack, Kalle.
Jag bugar och bockar.

Svarar ingen annan närmare (är själv i Helsingborg) så skriver jag dig en mail och skickar bara upp bilden med posten.

Är det en mellanformats bild?
Bilden är på mig själv när jag gjorde ett modelljobb (var inte fotomodell, men gitarrist som blev det bara då) som liten och det vore väldigt kul att ha den kvar.

Mvh

Magnus

inga problem. inte så insatt i formaten, men hade en mamiya 6x7cm mellanformatare innan, hasselblad brukar väl vara 6x6. mellanformatsfilmen 120 och 220 är vad jag vet 6 cm hög medan längden varieras.

Kul med sådana gamla foton, klart man är rädd om dem, så ska du skicka är det bäst att lägga till så att man får rekommenderat brev. som sagt.. bara maila

ha det gott
/Kalle

Tusen tack, Kalle.
Jag bugar och bockar.

Svarar ingen annan närmare (är själv i Helsingborg) så skriver jag dig en mail och skickar bara upp bilden med posten.

Är det en mellanformats bild?
Bilden är på mig själv när jag gjorde ett modelljobb (var inte fotomodell, men gitarrist som blev det bara då) som liten och det vore väldigt kul att ha den kvar.

Mvh

Magnus
Pröva Bernlebild i Helsingborg. Imaconskanning till rimligt pris.

Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar