Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver hjälp med hur en bild vart gjord

Produkter
(logga in för att koppla)

mappos

Ny medlem
hej allihopa

jag är en nybörjare när det bildhantering och har lärt mig mest av try and error:eek:)
Jag ska göra en blogg sida och vill inte använda de templets som finns färdiga.
Tittade runt på min hårdisk och hittade en bild som är tagen för länge sedan.
Testade at lägga den mot vit bakgrund och det var previs det jag ville ha.
Nu är det inte denna bild som jag tänker använda, utan sätta ihop flera, men problemet är att killen som tog bilden tyvärr är död och jag vet inte hur han gjorde efterarbetet i photoshop.

jag undrar om det finns någon med expertis som kan titta på bilden och på något enkelt sätt beskriva hur jag ska göra.

Här är bilden:

Mycket tacksam för svar då jag är helt rådvillig när det gäller detta

P.S Hittade även en PSD på bilden har lagt till denna.

Mvh'
tim

Bilagor

• coll.jpg
    coll.jpg
    8.1 KB · Visningar: 296
  • coll.psd
    38.9 KB · Visningar: 69
Senast ändrad:
Du kan testa med image/adjustment/threshold antingen för sig själv eller lägga som ett extra lager i blandningsläge softlight eller overlay.

Och när du gjort det kan du lägga på gaussisk oskärpa efter tycke och smak för att mjuka kanterna.

hej och ett stort tack!

Vart överlycklig bara när jag la till threshold för såg då att det åtminstonde börja närma sig.
Nu kan jag jobba vidare.
Tänka va lätt saker och ting är när man vet om dom:eek:)

Återigen ett STORT tack

Mvh
Tim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar