Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver en bra hybridkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

angelcom

Aktiv medlem
Hej.
Jag hamnar regelbundet i situationer där en systemkamera är för stor eller störande och min lilla kompaktkamera inte riktigt räcker till. Önskar därför tips på en bra allt-i-ett kamera m elektronisk sökare och bra zoomomfång, (sk hybrid). Har tittat lite på Canon PowerShot S3 IS, men det finns väl fler? Märket spelar ingen roll, det är bildkvalitén som styr!

Önskemål: BRA bildkvalitet, omfång vidvinkel till kort tele, manuella inställningar. Extra plus för tex IS och blixtsko, dock inget måste.

Tackar varmt för alla tips (gärna med motivation o ca pris).

Vänligen
Garbis H. Sarafian, Aneby

Men är inte en sån ungefär lika stor som en liten systemare?

Jag kan inget om digitalkompakter, men kan det inte ändå vara värt att titta på en liten rackare till systemkamera som Olympus E500 eller Canon 350d?

Ja, kanske det kunde vara nåt?
hm.. "tänkte inte på det"...

Vad har jag för övriga alternativ?

Panasonic DMC-TZ1 o canon s80 har en bra bildkvallite i allafall, detta att ha något med sig känner jag igen. Har jag med mig kameran inte mycket att fota men när jag är ute utan kamera då dyker mycket intressantare saker upp så jag har kikat lite på TZ1 10 zoom + is o hyffsat liten..