Annons

Behöver akuttips till Canon D350

Produkter
(logga in för att koppla)

RedCircle

Ny medlem
hejsan!

Jag köpte precis en Canon D350 och har idag det objektivet som följde med. Vill åt bättre bild och kollade runt lite, hittade du en kille som ville sälja ett Sigma EX 17-35/2,8-4 DG till mig till ett bra pris.

Har läst lite här på forumet och blev inte klokare på det. Det verkar råda blandade åsikter åp om detta är ett bra objektiv eller inte?

Nu till min fråga. Jag behöver en skarp optik som främst ska användas till festfoto och lite landskapsfoto. Ska jag satsa på detta eller ska jag spara mina pengar och köpa nåt dyrare?

Tacksam för alla snabba svar!

Canon 50/1.8 är bra till festfoto. Skarpt och billigt, dock ingen zoomflexibilitet. Har sett många som använder detta objektiv i kombination med en Speedlight på diverse krogar (vimmelfotografer).

Du kommer snart att tröttna på den inbyggda blixten. Eftersom att objektivet är billigt så kan du lägga resten på en "extern" blixt.

Vidare kan du läsa på om olika blixttekniker för sådana miljöer. Exempelvis skillnader mellan att låta blixten avfyras vid första eller vid andra ridån.

Edit: Såg att du nämnde landskapsfoto också.. då blir det klurigare. Förmodligen är du objektivet i inlägget ovan bättre.

RedCircle skrev:
hejsan!

Jag köpte precis en Canon D350 och har idag det objektivet som följde med. Vill åt bättre bild och kollade runt lite, hittade du en kille som ville sälja ett Sigma EX 17-35/2,8-4 DG till mig till ett bra pris.

Har läst lite här på forumet och blev inte klokare på det. Det verkar råda blandade åsikter åp om detta är ett bra objektiv eller inte?

Nu till min fråga. Jag behöver en skarp optik som främst ska användas till festfoto och lite landskapsfoto. Ska jag satsa på detta eller ska jag spara mina pengar och köpa nåt dyrare?

Tacksam för alla snabba svar!

Har du provat optiken som medföljde kameran och konstaterat att den inte uppfyllde ditt krav?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar