Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnatpris pa en Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS ??

Produkter
(logga in för att koppla)

petterovski

Aktiv medlem
Har en liten fundering. Jag ar just nu i Kuala Lumpur Malaysia, men skall vidare till Afrika om ett par veckor, skall dar passa pa att gora lite safari. Har min 350d + 17-40 4l med mig, men behover sjalvklart mer tele for safari. Saken ar den att jag ar pa en tajt budget. Funderar pa att kopa ovanstaende objektiv har nere. Det kostar ca 1800:- har nere, men kommer behova salja det nar jag kommer hem. Vad kan jag fa for det begagnat hemma? Har inte rad att gora nagon dunderforlust... Vad jag kan se sa ligger det pa cirka 2700:- i svenska butiker.
 
1800-2000 kr

Jag tog en snabbtitt på TRADERA.
55-250 IS i mkt bra skick ligger mellan 1800-2000 kr. Priserna är från oavslutade auktioner men däromkring verkar väl vara vettigt.

Ser du bara till att hålla objektivet i ett bra skick borde du inte behöva göra någon större förlust.
 
Senast ändrad:
Slog till och kopte ett, fick med UV-filter for 900 ringit, dvs 1850 SEK. Kanns bra att ha lite tele nar man skall pa safari, och precis som du sager borde det inte vara nagra problem att salja av den for ungefar samma pris om det blir tomt i kassan nar jag kommer hem. Tack for hjalpen.
 
Funderar själv på ett sådant objektiv.

Är du sugen på att sälja när du kommer hem så hör av dig.

När kommer bilderna från safaritripperna?
 
Tjena, visst kan jag hora av mig om det blir aktuellt att salja. Bilderna lar droja till tag till, kommer hem i slutet pa Mars, sa kanske runt Mars-April. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.