ANNONS
Annons

Begagnat Tamron Af SP 28-75/2,8D DI IF XR

Produkter
(logga in för att koppla)

falovi

Medlem
Jag har en canon eos 450 d med kitobjektivet samt ett 50 mm 1.8. Har länge varit sugen på att uppdatera mitt kitobjektiv till ett bättre men fortfarande allsidigt. Tror att Tamron Af SP 28-75/2,8D DI IF XR skulle passa ganska bra då budgeten tyvärr är låg. Har hittat just ett sådant för 2700 kronor begagnat här på fotsidan. Det står att objektivet är 4 år gammal men välbehållet. Är det ett värt köp? Blir objektivet slitet och sämre efter några år? Är det dyrt för ett begagnat objektiv?

Tack på förhand.

Jag har en canon eos 450 d med kitobjektivet samt ett 50 mm 1.8. Har länge varit sugen på att uppdatera mitt kitobjektiv till ett bättre men fortfarande allsidigt. Tror att Tamron Af SP 28-75/2,8D DI IF XR skulle passa ganska bra då budgeten tyvärr är låg. Har hittat just ett sådant för 2700 kronor begagnat här på fotsidan. Det står att objektivet är 4 år gammal men välbehållet. Är det ett värt köp? Blir objektivet slitet och sämre efter några år? Är det dyrt för ett begagnat objektiv?

Tack på förhand.

På cropkamera (med 1,6 x brännviddsförläning) som du har skulle jag hellre välja Tamrons motsvarande objektiv 17-55/2.8 - du får ganska dålig vidvinkel med 28-75:an (28x1,6=44,8) jämfört med 17-55:an (17x1,6=27,2).

De brukar ligga ungefär lika prismässigt, begagnade. Båda är skarpa, ljusstarka och prisvärda objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar